Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Πανούσης: «Δεν κάνω πίσω, δεν φοβάμαι, θα με σκοτώσουν;»


Στην κοινοβουλευτική επιτροπή Θεσμών κατέθεσε 
ο πρώην υπουργός, που κατήγγειλε παρακράτος
  • «Δεν περιμένεις να σε πυροβολήσουν και μετά πας στον εισαγγελέα» απάντησε στους επικριτές του
  • «Τολμά ο Παρασκευόπουλος να κάνει μεταγωγές, να δούμε ποιος ελέγχει τις φυλακές;» είπε με νόημα για τις απειλές των αδερφών Τσάκαλου
  • «Όλα τα έγγραφα από τους Πυρήνες της Φωτιάς έχουν τα ίδια που λενε και διάφοροι υπουργοί»
  • «Κυβέρνηση και Αριστερά δεν πρέπει, αν ξέρουν κάτι και είναι για έναν δικό τους, να το κρύβουν»
Τον υπουργό Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ «φωτογράφισε» ο κ. Γιάννης Πανούσης κατά την εναρκτήρια τοποθέτησή του στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής υποστηρίζοντας ότι τον στοχοποίησαν. «Με έριξαν στο στόμα του λύκου» και «μου φόρτωσαν στην πλάτη τις δικές τους ευθύνες» είπε ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

«Οτι δεχόμουν απειλές είναι γνωστό. Και άγνωστο να ήταν με την τελευταία ανακοίνωση Τσάκαλου γίνεται αυταπόδεικτο. Δεν είναι δυνατόν τον κίνδυνο της ζωής να τον κρίνουν οι απ έξω. Άκουσα τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης ότι δεν υπάρχει φόβος. Και ήρθαν οι αδελφοί Τσάκαλου να τους βάλουν στην θέση τους και θα πρέπει να απολογηθούν στην κοινωνία για τις απόψεις τους. Αυτή η αίσθηση απ έξω ότι αυτός ο άνθρωπος δεν έχει πρόβλημα ασφάλειας και ας βάλει 80 ανθρώπους να τον επιτηρούν έπεσε στο κενό. Έπεσαν στο κενό και οι απόψεις περι μυθοπλασιών και Τζέιμς Μπόντ. Λίγο μετά κατέθεσε μήνυση η κυβέρνηση -είναι πρωτοφανές- ότι υπάρχει πρόβλημα εθνικής ασφάλειας. Την μια να με κατηγορούν για μυθοπλασίες και την άλλη να μου κάνουν μήνυση για εθνική ασφάλεια» είπε ο πρώην υπουργός και πρόσθεσε: «Εγώ αύριο στον εισαγγελέα θα καταθέσω αίτημα να μου δοθούν οι κασέτες και θέλω να πιστεύω ότι δεν εχουν καταστραφεί διαφορετικά θα έχουμε καταστάσεις ανάλογες με αυτές στην Αμερική… Gate και βάλτε ό,τι άλλο θέλετε».

Υποστήριξε ότι η μηνυτήρια αναφορά της κυβέρνησης είναι στον αέρα και μάλιστα την χαρακτήρισε ψευδεπίγραφη. «Αν δείτε το κείμενό τους που έχει διαρρεύσει θα δείτε ότι όλη η ιστορία είναι ο Γιάννης Πανούσης. Γιατί είχε τα έγγραφα και γιατί τα διέρρευσε. Πώς έβγαλαν τα συμπεράσματα αυτά;» τόνισε ο καθηγητής Εγκληματολογίας και συμπλήρωσε: «Διαχειρίστηκα προσωπική υπόθεση απειλών ζωής με τον τρόπο που έκρινα ότι έπρεπε. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ζήτησα από τον διοικητή ΕΥΠ να ενημερώσει τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Δικαιοσύνης. Δεν έγινε τίποτα. Μου λενε γιατί δεν έκανα τότε κάτι. Αλλά για σκεφτείτε να κάνει ο υπουργός Δημόσιας Τάξης μήνυση κατά κρατουμένων και πολιτικών προσώπων; Αν έπρεπε να γίνουν μηνύσεις και κινήσεις θα έπρεπε να γίνουν από τον υπουργό Δικαιοσύνης ή τον πρωθυπουργό».

«Ξαφνικά εμφανίζομαι να κάνω έλεγχο στις φυλακές και στα κελιά των Πυρήνων Φωτιάς» συνέχισε ο κ. Πανούσης και πρόσθεσε: «Δεν είχε γίνει. Ζήτησα από τον υπουργό Δικαιοσύνης διάψευση και δεν έγινε. Με έριχναν στο στόμα του λύκου. Για όσα γινόντουσαν στις φυλακές έφταιγε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης. Δεν φταίω εγώ για όλα αυτά… Δεν εννοώ σχέση τρομοκρατίας με ΣΥΡΙΖΑ αλλά να μου εξηγήσει κάποιος πως εγώ που είχα πιο προχωρημένες απόψεις για φυλακισμένους να βρίσκομαι στο επίκεντρο για ευθύνες άλλων και να μου λένε ότι θα μου λιώσουν το κεφάλι. Τι επιλογές έκανα εγώ; Κάποιος μου φόρτωσε στην πλάτη ευθύνες που ήταν δικές του. Όλα τα έγγραφα από Πυρήνες της Φωτιάς έχουν τα ίδια που λένε και διάφοροι υπουργοί».

«Εγώ ξεκινώ από την ασφάλεια της ζωής μου. Δεν παίζω παιγνίδια πολιτικά, ΜΜΕ ή πρεσβειών. Είμαι μόνος μου μοναχικός καβαλάρης. Αυτά ότι θα γίνω υπουργός της ΝΔ, ότι θα βγαλω λεφτά και άλλα απέχουν από μια δημοκρατική χώρα» συνέχισε «προσπάθησα να κατεβάσω τους τόνους να δώ τον κ. Τσίπρα γιατί δεν έχω εμπιστοσύνη σε κανέναν άλλο. Δεν θέλω να είναι κανείς στο πλαί όταν το δώ. Δεν θα του πω αν λειτουργεί καλά ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά ποιος με στοχοποιεί. Το 2009 όταν μου έβαλαν βόμβα όταν με χτύπησαν ποιος με στοχοποιεί. Η επιτροπή σωφρονιστικού δικαίου και η επιτροπή βουλής απεδέχθη τις απόψεις μου ως προοδευτικές και ξαφνικά εμφανίζομαι ως ο φασίστας που μπαίνει στις φυλακές.

Καταδίκη ή διάψευση δεν έχω ακούσει από την κυβέρνηση. Χαίρομαι για όσα είπε ο πρωθυπουργός -αν αφορούν και μένα- ότι οι αντιεξουσιαστές δεν μπορούν να ορίζουν τη ζωή ή το θάνατο. Όμως, δεν είμαι Ρομπέν των Δασών ή Δον Κιχώτης. Αν κάποιος απειλήσει τη ζωή μου. Όποιος πάει να παίξει έτσι θα χάσει. Πίσω δεν κάνω. Δεν φοβάμαι. Θα με σκοτώσουν; Κάποιος θα το χρεωθεί. Ας το λύσει η δημοκρατία και η κυβέρνηση».

Κλήση Τσίπρα στην επιτροπή Θεσμών ζήτησε ο Βενιζέλος

Την κλήση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τις καταγγελίες Πανούση ζήτησε ο Ευάγγελος Βενιζέλος υποστηρίζοντας ότι τουλάχιστον δέκα ζητήματα θεσμικής σημασίας που απορρέουν από την υπόθεση καταλήγουν στον πρωθυπουργό.

«Λετε ότι εμπιστεύεστε μόνο τον κ. Τσίπρα και πως θέλετε να συζητήσετε μαζί του χωρίς την παρουσία κανενός άλλου» είπε ο κ. Βενιζέλος απευθυνόμενος στον κ. Πανούση για να προσθέσει « Αυτά ενδιαφέρουν μόνο εσάς και τον κ. Τσίπρα. Όλα τα προηγούμενα όμως καταλήγουν στον πρωθυπουργό. Δεν έχει εποπτεύσει τους υπουργούς του και την ΕΥΠ. Αυτός έδωσε άδεια για κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς. Αντί να ερευνηθεί η υπόθεση επέλεξε να τρομοκρατηθεί ο καταγγέλλων. Πρέπει να κληθεί ο κ. Τσίπρας στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας».

Νωρίτερα, ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανάφερε για τον ρόλο που είχε ο κ. Πανος Λάμπρου ότι «υπήρχε πολιτικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και σύμβουλος του υπουργού Δικαιοσύνης που συνομιλούσε με κρατούμενους τρομοκράτες για νομοθετικά ζητήματα που αφορούν την ουσία των κατηγορούμενων πράξεων. Για το dna κ.α» και πρόσθεσε «πήγατε στην εισαγγελέα του Αρείου Παγου και την εισαγγελέα Διαφθοράς. Αμέσως μετά αρχίζει μια οργανωμένη επιχείρηση απαξίωσής σας και ταυτοχρόνως υποβάλλεται μηνυτήρια αναφορά που σας κατονομάζει και θέτει ζητήματα υπεξαίρεσης απορρήτων εγγράφων. Αυτό δείχνει ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την ουσία των καταγγελιών. Η κυβέρνηση ενδιαφέρετε να μην έχετε εσείς έγκυρο αποδεικτικό υλικό. Αντί να σας εκμεταλλευτεί σας δείχνει ως κατηγορούμενο».

Επίσης, την κλήση των υπουργών Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο και Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα καθώς και του διοικητή της ΕΥΠ Γιάννη Ρουμπάτη αλλά και του κ. Πάνου Λάμπρου στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ζήτησε ο κ. Γιάννης Τραγάκης (ΝΔ).

Πάντως, από τις τοποθετήσεις των βουλευτών γίνεται αντιληπτό πως στελέχη της κυβερνητικής πλειοψηφίας στοχεύουν περισσότερο στην αμφισβήτηση των καταγγελιών Πανούση και όχι στην αναζήτηση της ουσίας της υπόθεσης.

Είναι δε ενδεικτικές οι παρεμβάσεις της προέδρου της επιτροπής Τασίας Χριστοδουλοπούλου, που θυμίζουν αντίστοιχες στοχευμένες παρεμβάσεις άλλων κοινοβουλευτικών περιόδων, που αντιμετωπίζει τον πρώην υπουργό Προστασίας του Πολίτη ως κατηγορούμενο ή με υποτιμητικές αναφορές.

Από την άλλη πλευρά ο κ. Πανούσης επιχειρώντας να αντιμετωπίσει την «καχυποψία» τους είπε «είναι σαν μια ιστορία που μου είπε ένας φίλος: κάποιος γυρνάει σπίτι του στις 12 τα μεσάνυχτα αντί για τις 3 τα ξημερώματα που γυρνά συνήθως και βλέπει την γυναίκα του στο κρεβάτι με άλλον. Οι φίλοι του αντι να του συμπαρασταθούν τον κατηγόρησαν γιατί γύρισε στο σπίτι του νωρίτερα. Ετσι αντιλαμβάνομαι τις επιθέσεις γιατί έκανα τώρα την αναφορά και όχι νωρίτερα ή αργότερα».

«Δεν περιμένεις να σε πυροβολήσουν και μετά να πας στον εισαγγελέα»

«Με τιμά που μου έκαναν μήνυση για λόγους εθνικής ασφάλειας» ειπε σε άλλο σημείο για την αντίδραση της κυβέρνησης και πρόσθεσε «Εγώ έχω έγγραφο και είμαι νόμιμος αποδέκτης του ότι θα με σκοτώσουν. Δεν είμαι της άποψης ότι πρώτα σε πυροβολούν και μετά πας στον εισαγγελέα. Είναι δύσκολο με μια σφαίρα να κάνεις μήνυση».

Επανέλαβε ότι ο ίδιος δεν έχει διατάξει καμία παρακολούθηση ενώ σημείωσε ότι «Εχω αλλεργία με τις μυστικές υπηρεσίες γι αυτό και ζήτησα από τον κ. Ρουμπάτη να μου δίνει στοιχεία μόνο αν με αφορούν ή αφορούν την ΕΛΑΣ. Αν υπήρξαν είκοσι θέματα που με αφορούσαν και μου έδωσαν 5 δεν το ξέρω».

Αναφορικά με το αν είναι σίγουρος πως ο διοικητής της ΕΥΠ ενημέρωσε τον πρωθυπουργό είπε « Αν ο κ. Ρουμπάτης δεν πήγε στο πρωθυπουργό αλλά σε συνεργάτη του που φιλτράρισε αυτά που έδωσε είναι δικό τους θέμα. Εγώ όμως εμπιστεύομαι τον κ. Ρουμπάτη και πιστεύω όσα μου είπε».

«Μπήκα στα Προπύλαια με άδεια του Τσίπρα»

Πέραν αυτών ο κ. Πανούσης υποστήριξε ότι ο νόμος για την κατάργηση των φυλακών τύπου Γ’ τροποποιήθηκε με δική του παρέμβαση. «Εκείνη την εποχή είχαμε έντονη περίοδο. Καταλήψεις και νομοσχέδιο σχετικό. Υπήρχε κόντρα από τα αριστερά στην κυβέρνηση της αριστεράς και ο καθένας προσπαθούσε να κανει την διευθέτηση. Στο υπουργικό συμβούλιο είπα ότι διαφωνώ. Ο πρώτος νόμος δεν ήταν έτσι. Ο νόμος τροποποιήθηκε γιατί είχα βάλει το χέρι μου» ενώ σε άλλο σημείο είπε «Όταν μπήκα στα Προπύλαια με άδεια του πρωθυπουργού με κατήγγειλε το σύνολο ενός συστήματος ότι παραβίασα το άσυλο. Με κατήγγειλε ο κ. Πετράκος. Κανείς δεν με υπερασπίστηκε στο ΣΥΡΙΖΑ».

«Εχω στην τσέπη μου και άλλα στοιχεία»

Ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι έχει στην διάθεσή του και άλλα στοιχεία για «για καποιους της αριστεράς που μου κάνουν μαθήματα ηθικής». Πρόσθεσε ότι «Η δικογραφία έχει έγγραφα και όποιος παει να τα διαψεύσει καταστρέφοντας υλικό θα πρέπει να αποδείξει ότι έχω φτιάξει μόνος μου τους διαλόγους, τα σφράγισα και τα διαβίβασα. Να έρθει ο αρχηγός της ΕΛΑΣ της αντιτρομοκρατικής ο υπουργός Δικαιοσύνης στους οποίους τα έγγραφα αυτά έχουν κοινοποιηθεί».

Ο Παρασκευόπουλος με έριξε στα «σκυλιά», την Ραχήλ, τον Διαμαντόπουλο και την Κωνσταντοπούλου

Ο κ. Πανούσης επανέλαβε τον διάλογο που είχε με τον κ. Παρασκευόπουλο μετά τα δημοσιεύματα που ήθελαν να διατάσσει έφοδο της αστυνομίας στις φυλακές.

«Δεν είχα μπει και ζητησα από τον κ. Παρασκευόπουλο να διαψεύσει. Δεν το έκανε και τώρα βγήκε και ειπε ότι δεν μπήκε ο κ. Πανούσης και προφανώς ήταν υπηρεσιακός έλεγχος. Γιατί δεν το έκανε τότε και με έριξε στα σκυλιά. Αυτοί που με κυνήγησαν ήταν στον ΣΥΡΙΖΑ: Από Διαμαντόπουλο, τη Ραχήλ, την Κωνσταντοπούλου, από μέλη της κεντρικής επιτροπής κ.α.».

Περίμενα να με φωνάξει ο πρωθυπουργός

«Όταν βγήκε το ζήτημα στο «Πρώτο Θεμα» περίμενα να με φωνάξει ο πρωθυπουργός να με ρωτήσει τι είναι όλα αυτά» ειπε σε άλλο σημείο και πρόσθεσε «αντ' αυτού η κυβέρνηση που είπε να πάω στον εισαγγελέα. Την επόμενη ημέρα μου έκαναν μήνυση… Γιατί αυτή η υπεραντίδραση; Είναι τσαμπουκάς ή κάτι άλλο φοβούνται;». Ωστόσο υποστήριξε ότι η αντίδραση του Μεγάρου Μαξίμου τις τελευταίες ημέρες είναι «συντονισμένη» και επισήμανε «δεν ξερω πως σκέφτηκε ο πρωθυπουργός από την στιγμή όμως που του δόθηκαν τα χαρτιά πέρασε από δημοψηφίσματα εκλογές συσχετισμούς από διάφορα άλλα κύματα που πιθανόν το θέμα πανούση να ήταν χαμηλά στην ατζέντα γι αυτό και θέλω να τον συναντήσω».

Ο Ρουμπάτης πήγαινε κάθε μέρα στο Μαξίμου για τους τζιχαντιστές

Ο κ. Πανούσης επαναλάμβανε ότι επέλεξε να εμπιστευτεί τον κ. Ρουμπάτη προκειμένου να ενημερωθεί ο πρωθυπουργός καθώς ήταν αυτός που τον ενημέρωσε και για τις απειλές κατά της ζωής του. Ενώ σε άλλο σημείο είπε «εγώ δεν παρακολούθησα κανένα. Μου έφεραν 5 έγγραφα ότι με απειλούν. Ο κ. Ρουμπάτης μου τα έδωσε. Αυτά τα έγγραφα τα πήγε ο κ. Ρουμπάτης στον πρωθυπουργό γιατί συναντιόταν μαζί του κάθε μέρα ή μέρα παρά μέρα και μιλούσαν για τους τζιχαντιστές και για άλλα ζητήματα».

«Τολμά να κάνει μεταγωγές ο Παρασκευόπουλος; Για να δούμε ποιος ελέγχει τις φυλακές»

Κατα τον τρίτο και τελευταίο κύκλο, ο κ. Πανούσης υποστήριξε ότι ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος δεν ελέγχει τις φυλακές, υπαινισσόμενος ότι τα σωφρονιστικά καταστήματα ελέγχονται από τους ποινικούς.

Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στην πρόσφατη επιστολή των αδελφών Τσάκαλου, είπε: «Κατήγγειλε κάτι ο κ. Τσάκαλος. Τι έκανε ο Παρασκευόπουλος; Τολμά να κάνει μια μεταγωγή για να δούμε ποιος ελέγχει τις φυλακές;» και σε άλλο σημείο τόνισε: «Οι φυλακές δεν ελέγχονται. Οποιος είναι υπεύθυνος, ας το λύσει».

«Περισσότερο φοβάμαι τις κυβερνητικές αντιδράσεις»

Ο κ. Πανούσης υποστήριξε πως είναι «ανήσυχος» και είπε: «Φοβάμαι τις αντιδράσεις τις κυβερνητικές περισσότερο. Αντί να δούνε κάποιοι βουλευτές τα πράγματα, ότι υπάρχει ένα προβληματάκι, να το ελέγξουν, με αντιμετωπίζουν ως τέρας... Η κυβέρνηση και η αριστερά δεν πρέπει να κάνει τρικ. Να ξέρει κάτι, αλλά επειδή είναι δικός της πρέπει να το κρύψει».

Είπε ότι κατέθεσε τα στοιχεία σε συμβολαιογράφο, σε περίπτωση που «κάτι πάει στραβά να δοθούν τα στοιχεία στους πολιτικούς αρχηγούς», ενώ πρόσθεσε: «Πίστευα σε πολιτική λύση, αλλά έπεσα έξω. Αντ' αυτού πήγαν στον εισαγγελέα, γιατί λένε ότι περιέφερα τα έγγραφα. Στοχοποιούμαι από τα αριστερά. Περίμενα από δεξιά και φασίστες να μου λένε τι είναι αυτά που λέω για ανοικτές φυλακές κ.ά. Δεν περίμενα αντίδραση από την Αριστερά».

Τασία Χριστοδουλοπούλου: Εκθέσατε κόσμο

Πάντως, η πρόεδρος της Επιτροπής είπε ότι, μετά τις καταγγελίες που έκανε ο κ. Πανούσης στο «Πρώτο ΘΕΜΑ», η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να κάνει διάλογο μαζί του, ενώ υποστήριξε: «Έχετε εκθέσει ένα σωρό ανθρώπους, Ρουμπάτη, Παρασκευόπουλο, Λάμπρου κ.ά.».

Την ερχόμενη Τετάρτη η συνέχεια

Να σημειωθεί ότι τα μέλη της Επιτροπής αποφάσισαν να δώσουν συνέχεια στην έρευνα με κλήση του υπουργού Δικαιοσύνης Νίκου Παρασκευόπουλου για την ερχόμενη Τετάρτη.

Πηγή "Πρώτο Θέμα"


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]