Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Γιατί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι η ίδια… η Γερμανία


Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να πεί κανείς ότι είναι ένας απο τους βασικούς πυλώνες της γερμανικής οικονομίας και σίγουρα ένας απο τους κύριους συντελεστές του γερμανικού εξαγωγικού θαύματος. Οι σχέσεις πολιτικών και κομμάτων με τους εκπροσώπους του κλάδου πολύ στενή. Άλλωστε, η οικονομική μεγέθυνση και η εξαγωγική διεύρυνση είναι αποτέλεσμα συνδυασμένων κινήσεων και των δύο.


Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος τομέας στην οικονομία της Γερμανίας. Κάποιοι όταν μιλούν για αυτή χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό: «Big Three» (Daimler, BMW και VW). Απασχολεί περίπου 800.000 άτομα – ή σχεδόν 2% του γερμανικού εργατικού δυναμικού. Τα συνολικά έσοδα της ξεπέρασαν τα € 370 δισεκατομμύρια το περασμένο έτος και αποτελούν περίπου το ένα πέμπτο των εξαγωγών της χώρας, και αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% του γερμανικού ΑΕΠ.

Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα πλέγμα επιχειρήσεων που συνδέονται μεταξύ τους τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Δεν θα πρέπει να υποβαθμιστεί το γεγονός ότι οι «Big Three» έχουν και πολλές θυγατρικές. Για παράδειγμα η VW έχει: Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche και Skoda που αντιπροσωπεύουν το 37% των πωλήσεων το 2014. Η αλήθεια είναι ότι ο μεγάλος στόχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας –μετά την κατάκτηση της αγοράς της Κίνας- ήταν η αγορά των ΗΠΑ όπου οι ανταγωνιστές όπως GM, Ford και Toyota καθιστούν τον ανταγωνισμό ιδιαίτερα σκληρό.

Η επιρροή

Αντίστοιχη αυτών των μεγεθών αλλά και του ειδικού βάρους του κλάδου είναι και η επιρροή των εταιρικών ομίλων στην πολιτική σκηνή της χώρας και το αντίστροφο. Για παράδειγμα, στους κόλπους της VW, της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι δεσμοί με εκπροσώπους του πολιτικού κόσμου φαίνεται να είναι στενότεροι από ό,τι σε οποιοδήποτε άλλη εταιρεία. Το 20% του μετοχικού κεφαλαίου μετά δικαιώματος ψήφου, ανήκει στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, έδρα της VW (στο Βόλφσμπουργκ). Μέλη του εποπτικού συμβουλίου της VW είναι ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομίας του κρατιδίου. Τα τελευταία χρόνια, το Βόλφσμπουργκ που είναι η καρδιά της VW, έχει ωφεληθεί από την αύξηση των εσόδων που προέρχονται από την αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς ότι ο μισός πληθυσμός της πόλης απασχολείται από την Volkswagen. Ο προϋπολογισμός της πόλης ανήλθε σε περίπου € 430 εκατομμύρια το τρέχον έτος και ο εταιρικός φόρος που καταβάλλει η VW είναι μια ζωτικής σημασίας πηγή εσόδων.

Τώρα όμως αρχίζουν τα προβλήματα αφού κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για τα μελλοντικά έσοδα και για αυτό το δημοτικό συμβούλιο έχει καθυστερήσει τον δημοτικό προϋπολογισμό του 2016, καθώς φοβούνται ότι τα έσοδα θα μειωθούν λόγω της ανοικτής πληγής στις ΗΠΑ. Αλλά η μοίρα του Βόλφσμπουργκ δεν είναι συνδεδεμένη μόνο με τα φορολογικά έσοδα και τους 70.000 άμεσα απασχολούμενους στην Volkswagen. Πολλοί κάτοικοι της πόλης εργάζονται σε εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών που εξαρτώνται από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η VW χρηματοδοτεί επίσης δεκάδες αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες της πόλης, και στηρίζει την ομώνυμη ομάδα ποδοσφαίρου.

Μία άλλη πτυχή είναι η χορήγηση κρατικών κονδυλίων στις αυτοκινητοβιομηχανίες για ερευνητικούς σκοπούς. Σύμφωνα με τη γερμανική κυβέρνηση, η VW έλαβε τα τελευταία δύο χρόνια 12 εκατομμύρια ευρώ από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό για τέτοια χρήση.
Δεδομένων των σχέσεων μεταξύ πολιτικών και αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και της οικονομικής σπουδαιότητας της τελευταίας, δεν προκαλεί έκπληξη η ευκολία με την οποία οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών αυτοκινήτων γίνονται δεκτοί στα γραφεία των πολιτικών. Συχνός επισκέπτης των πολιτικών γραφείων ήταν και ο παραιτηθείς διευθύνων σύμβουλος της VW Μάρτιν Βίντερκορν.
Πάντως αυτές οι σχέσεις απο πολλούς δεν θεωρούνται παράδοξες, δεδομένου ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σημειώνουν διεθνή επιτυχία, έχουν σημαντικά έσοδα και προσφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη Γερμανία.

Πηγή Ημερησία


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]