Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η επικίνδυνη απραξία της κυβέρνησης στον γενιτσαρισμό της μειονοτικής εκπαίδευσης

Το πρόβλημα ή, καλύτερα, τα προβλήματα που δημιουργούνται στην ευρύτερη πληθυσμιακή κοινότητα των μουσουλμάνων της Ελληνικής Θράκης έχουν ήδη καταγραφεί στο σύνολό τους και έχει ήδη κατατεθεί ένα πλήθος προτάσεων για την αντιμετώπισή τους. Αυτά, όμως, αποτελούν προβλήματα του παρόντος χρόνου, και είναι απειροελάχιστα στα προβλήματα που διαγράφονται για το αύριο του Ελληνισμού και της Ελληνικότητας της Θράκης. Κι αυτό επειδή ήδη λειτουργούν, ανενόχλητοι, τουρκικοί μηχανισμοί τουρκοποίησης (εμφύτευσης εθνικής ταυτότητας) των μουσουλμάνων της ακριτικής αυτής περιοχής. Μάλιστα, ο μεγαλύτερος μηχανισμός της τουρκικής «παρεμβατικότητας» (ή και διείσδυσης) είναι η Παιδεία. Συγκεκριμένα, η Παιδεία στην μειονοτική εκπαίδευση, όπως αυτή υλοποιείται σήμερα και η οποία επί της ουσίας επιχειρεί στην αλλοίωση του εθνικού φρονήματος και της ταυτότητας των μουσουλμάνων της Θράκης. Είναι το «απόλυτο εργαλείο» τουρκοποίησης, για το οποίο ο σημερινός τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής, Ιλχάν Σενέρ, είπε (και συγκεκριμένα για την πιθανότητα μη εφαρμογής των δίγλωσσων –τουρκικών και ελληνικών- νηπιαγωγείων) πως «εάν δεν το καταφέρουμε αυτό, όλη η δουλειά μας θα καταστραφεί», δίνοντας έτσι το στίγμα της σπουδαιότητας και της σοβαρότητας με την οποία η Τουρκία επιχειρεί στο θέμα της εκπαίδευσης των μουσουλμάνων της Θράκης, μέσω των μειονοτικών σχολείων.

Σε ερώτηση που κατέθεσαν χθες προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Λοβέρδο, αλλά και προς τον υπουργό Εξωτερικών κ. Βενιζέλο, οι βουλευτές Γιάννης Δημαράς και Γαβριήλ Αβραμίδης, αλλά και ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Μάρκος Μπόλαρης (ξεχωριστή ερώτηση) περιγράφουν την υπάρχουσα κατάσταση και λειτουργία της εκπαίδευσης που παρέχουν τα μειονοτικά σχολεία και καταθέτουν στη συνέχεια εύλογες ερωτήσεις προς τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς.

Η ερώτηση του βουλευτών Δημαρά και Γαβριηλίδη, με θέμα «Η Εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης»

Κύριοι Υπουργοί,
Το έγκλημα της Ελληνικής πολιτείας στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι διαχρονικό, μετράει περισσότερο από μισό αιώνα, όταν η Ελληνική κυβέρνηση (1954) αποφάσισε να παραβιάσει σε βάρος των Ελληνικών συμφερόντων την Συνθήκη της Λωζάννης, αναγνωρίζοντας τουρκική μειονότητα, με ευνοϊκή μάλιστα μεταχείριση των τούρκων μαθητών. Έτσι, η λέξη «Τούρκος» μπήκε στο υπουργείο Παιδείας. Την επόμενη χρονιά η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε να ανταποδώσει την ευγενική κίνηση της Ελλάδας, οργανώνοντας μια δίχως προηγούμενο επίθεση κατά των Ελλήνων της Πόλης.

Οι ελληνοτουρκικές συμφωνίες και τα μορφωτικά πρωτόκολλα βασίζονται στην αρχή της αμοιβαιότητας. Όμως η Τουρκία, στο πλαίσιο της μεθοδικής και διαχρονικής στρατηγικής αθέτησης όλων των υποχρεώσεων που ανέλαβε από την Συνθήκη της Λωζάννης απέναντι σε 6 αντισυμβαλλόμενες χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, οδήγησε την Ελληνική παιδεία στην Κωνσταντινούπολη, στην Ίμβρο και Τένεδο, σε πρωτοφανή συρρίκνωση ενώ αρνείται πεισματικά την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης εδώ και 43 χρόνια. Ο Ελληνισμός της Τουρκίας από 120.000 που αριθμούσε μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1923 σήμερα έχει περιοριστεί σε λιγότερα από 3.000 άτομα, αντίθετα οι 80.000 μουσουλμάνοι που παρέμειναν στην Ελλάδα έχουν πολλαπλασιασθεί.

Με υπόμνημα που μας απέστειλαν πανεπιστημιακοί και άλλοι εκπαιδευτικοί επιχειρείται προσπάθεια αφύπνισης της ελληνικής πολιτείας, ώστε να πάρει άμεσα εκπαιδευτικά μέτρα που θα ενισχύσουν την ελληνομάθεια των μουσουλμανοπαίδων στη Θράκη μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση, απομακρυσμένων από την επιρροή του τουρκικού Προξενείου.

Σήμερα στους μουσουλμάνους που ζουν στη Θράκη συμπεριλαμβάνονται οι Πομάκοι, οι Αθίγγανοι, οι Τούρκοι, οι Κιρκάσιοι, οι τουρκόφωνοι Σουδανοί, τουρκόφωνοι Ρομά, ορεινοί Τσιτάκηδες, Κιρτζαλήδες και άλλοι, οι οποίοι συνυπάρχουν στη Θράκη ήδη από τους πρώτους αιώνες της οθωμανικής κατάκτησης. Τα παιδιά αυτών των Μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών εκπαιδεύονται στα λεγόμενα «μειονοτικά σχολεία». Το σημερινό καθεστώς λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων σε μεγάλο βαθμό διέπεται ακόμα από τα μορφωτικά πρωτόκολλα που υπεγράφησαν μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας το 1951 και το 1968. Τα μειονοτικά σχολεία αποδείχτηκαν στην πράξη ότι είναι σχολεία μειονεκτικά, σχολεία ημιμάθειας. Επίσης λειτούργησαν ρατσιστικά σε βάρος των μουσουλμάνων Ελλήνων μαθητών εφόσον δεν παρέχεται προς αυτούς η ίδια εκπαίδευση που προσφέρεται προς τους υπόλοιπους πολίτες αυτής της χώρας. Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι οι απόφοιτοι μειονοτικών δημοτικών σχολείων όταν φτάσουν στο Γυμνάσιο αδυνατούν να ενταχθούν στο δημόσιο γυμνάσιο, εφόσον δεν έχουν διδαχθεί στην ελληνική γλώσσα βασικά μαθήματα του κορμού του αναλυτικού προγράμματος.

Τα μειονοτικά σχολεία είναι επιπλέον αντιδημοκρατικά. Δεν μπορεί σε μια δημοκρατική χώρα να υπάρχει παιδεία δύο ταχυτήτων, με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα για τους πολίτες ανάλογα με το θρήσκευμά τους. Οι μουσουλμάνοι της Θράκης θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο Παιδείας ως Έλληνες πολίτες, και όχι να μετατρέπονται σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας με παροχή σε αυτούς αλλόγλωσσης (τουρκικής) εκπαίδευσης.

Που έχει ξανακουστεί παγκοσμίως ένα υπουργείο Παιδείας να αποφασίζει να εξαλείψει την ιστορία, τον πολιτισμό, την γενικότερη κουλτούρα και την γλώσσα μιας πληθυσμιακής ομάδας, εντάσσοντάς την εθνολογικά μέσα σε μια άλλη υποδεέστερη αριθμητικά τοπική ομάδα με κριτήριο αυτής της ανώμαλης συγχώνευσης το θρήσκευμα, που ενώ αποτελεί ευαίσθητο μη δημοσιοποιήσιμο προσωπικό δεδομένο, γίνεται ισοπεδωτικό εθνολογικό κριτήριο.

Η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να πάρει άμεσα εκπαιδευτικά μέτρα για την τόσο αναγκαία βελτίωση της εκπαίδευσης των μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια ελληνικά σχολεία. Η επιδίωξη της πολιτείας οφείλει να είναι η ομαλή και αποτελεσματική πορεία όλων των νέων στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και η ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία, με σεβασμό στη θρησκευτική τους ταυτότητα.

Ιστορικά αποδεικνύεται, ότι η Παιδεία αποτελεί μια ιδανική βάση για δημιουργία εθνικών συνειδήσεων, όταν γίνεται εργαλείο σε χέρια ανθρώπων που δεν αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση με σεβασμό, αλλά σαν πολιτικό εργαλείο. Από την μέχρι τώρα πορεία εξάγεται το συμπέρασμα πως οι μουσουλμάνοι της Θράκης οδηγούνται συστηματικά σε έναν εκτουρκισμό με την ανοχή ή ίσως και την πλήρη συναίνεση της Ελληνικής Πολιτείας.

Ερωτάστε:
1. Πιστεύετε ότι τα υποβαθμισμένα μειονοτικά σχολεία δεν δημιουργούν σύγχυση και δεν αποξενώνουν τους Έλληνες μουσουλμάνους μαθητές από την ελληνική κοινωνία; Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί σήμερα η λειτουργία τους; Μήπως τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών; Τις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση; Την ειρηνική συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων στη Θράκη;

2. Με ποια μέτρα σκοπεύετε να βελτιώσετε την τόσο αναγκαία εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης καθώς και τη λειτουργία των δημόσιων μειονοτικών σχολείων; Με ποιους τρόπους θα διασφαλισθεί ο σεβασμός της πολιτιστικής, θρησκευτικής και γλωσσικής τους ταυτότητας; 

3. Για ποιο λόγο εξαιτίας της πολυγλωσσίας των μουσουλμανοπαίδων Πομάκων (όπου είναι οι περισσότεροι), οι οποίοι μιλούσαν τρεις γλώσσες, την μητρική τους Πομακική, την Τουρκική και την Ελληνική, αποφασίστηκε από την Ελληνική κυβέρνηση μέσα από τη μειονοτική εκπαίδευση οι Πομάκοι μαθητές να γκετοποιούνται και να αναγκάζονται να διδάσκονται -πλην της Ελληνικής- την Τουρκική γλώσσα, ενώ η μητρική τους γλώσσα αγνοείται παντελώς; (κατά παράβαση της Συνθήκης της Λωζάννης). Με ποια λογική συνέβη αυτό; Τι σκοπούς εξυπηρετούσε και εξυπηρετεί;

4. Ποιος ο ρόλος της Ανεξάρτητης Συμβουλευτικής Επιτροπής Τούρκων Δυτικής Θράκης, που διατηρείται εντός της Ελληνικής Θράκης;

5. Γιατί Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, κατάφεραν να αλωθούν από την Τουρκική γλώσσα; Ισχύει, ότι δέχεται σοβαρές πιέσεις η εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία (δίγλωσσα), ενώ ήδη άρχισαν οι φωνές από κύκλους τουρκόφρονων της Θράκης, που θέλουν τουρκικό Πανεπιστήμιο;
Ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Μάρκου Μπόλαρη προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Την επιτακτική ανάγκη εφαρμογής μέτρων που θα παρέχουν ισόνομη παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών στους Έλληνες πολίτες της Θράκης ζητά με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ο ανεξάρτητος βουλευτής Μάρκος Μπόλαρης. Επικαλούμενος υπόμνημα που υπογράφουν πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί, μειονοτικοί και άλλοι πολίτες και υποβλήθηκε στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, στα μέλη της Κυβέρνησης και στα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου και της Ευρωβουλής ο κ. Μπόλαρης επισημαίνει πως οι μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες υποχρεώνονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να φοιτούν στην ορεινή περιοχή της Θράκης σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία. Η πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει μέχρι σήμερα για την παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών με την ίδρυση και λειτουργία δημόσιων δημοτικών σχολείων που θα λειτουργούν παράλληλα με τα μειονοτικά και με αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών συμβατό με αυτό των άλλων δημόσιων δημοτικών σχολείων.
Ο κ. Μπόλαρης ερωτά ποια πρόσθετα μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για να μην υπάρχει πλέον ο διαχωρισμός που επιβάλλεται με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα για τους πολίτες ανάλογα με το θρήσκευμά τους; Προτείνει λοιπόν η ελληνική πολιτεία να ενισχύσει την ελληνομάθεια των μουσουλμάνων μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση και την δημόσια προσχολική αγωγή, για να λειτουργήσει στην πράξη των καθεστώς ισονομίας. 
Παράλληλα επισημαίνει στην ερώτησή του ο κ. Μπόλαρης η πολιτεία πρέπει να ερευνήσει τη νομιμότητα της χρηματοδότησης από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση της μεταφοράς των μαθητών του ιδιωτικού μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης με το ποσό των  400.000 ευρώ περίπου ετησίως που επιβαρύνει τον έλληνα φορολογούμενο. Αυτό συμβαίνει, παρατηρεί ο κ Μπόλαρης όταν μαθητές άλλων περιοχών με κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες δεν έχουν δυνατότητα επιλογής στη μορφωτική τους πορεία, όπως στο Μουσικό Σχολείο, αφού η μεταφορά τους δεν καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το δημόσιο. 

Ερωτήσεις που θα μείνουν και πάλι αναπάντητες από τους... υπεύθυνους!

Καλώς κατατέθηκαν οι ερωτήσεις, αλλά είμαστε απολύτως πεπεισμένοι πως δεν πρόκειται να απαντηθούν, όπως συνέβη με δεκάδες άλλες ερωτήσεις που κατατέθηκαν στην Βουλή την τελευταία πενταετία και οι οποίες συνεχίζουν να είναι αναπάντητες…
Δυστυχώς, το «κράτος των Αθηνών», των καρεκλοκένταυρων και των εξαρτημένων από την εξουσία, είτε απέχει συνειδητά από την επιβολή της παρουσίας του στη Θράκη, είτε αποφεύγει να αντιμετωπίσει τις ευθύνες τραγικών πολιτικών και αποφάσεων που λήφθηκαν ή παραλείφθηκαν για την Θράκη και τους κατοίκους της (χριστιανούς και μουσουλμάνους).

Το εθνικό έγκλημα επί της Θράκης συνεχίζεται, με εναλλασσόμενους «πρωταγωνιστές» και με σταθερή την τουρκική προκλητικότητα και διεισδυτικότητα, στόχος της οποίας είναι η διάρρηξη της εθνικοφροσύνης των μουσουλμάνων (κυρίως των Πομάκων και των Ρομά) της Θράκης, τους οποίους χειραγωγεί συστηματικά, προκειμένου να δημιουργηθεί μείζον εθνικό πρόβλημα για την Ελλάδα. Πρόβλημα, που οι σχεδιαστές της Άγκυρας δεν σκοπεύουν να το περιορίσουν γεωγραφικά στη Θράκη, αλλά θα το επεκτείνουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό, για να ασκήσουν την μέγιστη δυνατή πίεση στην κυβέρνηση των Αθηνών που παραδοσιακά «αργεί» απέναντι στην Θράκη…

Επιστολή του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Ξάνθης

Το θέμα έχει τεθεί και από τους ίδιους τους Πομάκους, που με επιστολή τους στον τότε πρωθυπουργό κ. Παπανδρέου (2010) ζητούσαν το αυτονόητο, δηλαδή την ύπαρξη και λειτουργία δημόσιων Ελληνικών σχολείων στον ορεινό όγκο της Ξάνθης (αλλά και της Ροδόπης).

Αυτά είναι τα περίεργα παιχνίδια της “υψηλής πολιτικής” που εργάζεται σε βάθος χρόνου… Έτσι δημιουργούνται “έθνη” και “πίστεις” και αδέλφια που σκοτώνουν κάποια στιγμή το ένα το άλλο, επειδή κάποιοι διεστραμμένοι έσπειραν φόβο, μίσος και “αιτίες” που να χωρίζουν τους ανθρώπους μεταξύ τους… Αυτό γινόταν πάντα αυτό γίνεται και σήμερα. Όσο υπάρχουν άνθρωποι που στερούνται τις ελευθερίες τους και όσο υπάρχουν κάποιοι που δεν σέβονται το ίδιο δικαίωμα του να είναι οι άνθρωποι περήφανοι για την καταγωγή τους και να εργάζονται ΣΥΝ-δημιουργικά για το μέλλον των ανθρώπων
της Γης… θα βλέπουμε “πολιτικούς άρχοντες” να πράττουν αντίθετα με τη βούληση και τις ανάγκες των λαών… 


Σε αυτή τους την επιστολή κυριάρχησε το μήνυμα - κραυγή απελπισίας των νέων Πομάκων μουσουλμάνων προς την Ελληνική Πολιτεία: "Δεν θέλουμε να μάθουμε τουρκικά"! Διαβάστε την επιστολή και καταλήξτε στα ό,ποια συμπεράσματα...

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΜΑΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
Δεν θέλουμε να μάθουμε τουρκικά κύριε πρωθυπουργέ.
Την επιστολή έστειλαν στον πρωθυπουργό και την Άννα Διαμαντοπούλου
Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου απέστειλαν τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων νομού Ξάνθης, τονίζοντας πως το επίσημο ελληνικό κράτος τους υποχρεώνει να μάθουν τουρκικά, μία γλώσσα που όπως τονίζουν «δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ».

Μεταξύ άλλων στην επιστολή τους τονίζουν:


«Το ελληνικό κράτος, παραβιάζοντας θεμελιώδη δικαιώματα που παρέχει το Σύνταγμά του και οι ευρωπαϊκές συνθήκες, αλλά και τα άρθρα 40 και 45 της συνθήκης της Λοζάνης, τα οποία παρέχουν στις μουσουλμανικές μειονότητες της Ελλάδας το δικαίωμα «να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των», στερεί από μας και τα παιδιά μας όχι μόνο το δικαίωμα της εκπαίδευσης στην μητρική μας γλώσσα, αλλά ακόμη και το πλέον στοιχειώδες δικαίωμα της αποκλειστικής εκπαίδευσης στην επίσημη γλώσσα του, την ελληνική, και μας επιβάλλει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε μία ξένη γλώσσα, την οποία δεν μιλούμε και δεν επιθυμούμε να χρησιμοποιούμε, δηλαδή την τουρκική», τονίζουν τα μέλη του συλλόγου και προσθέτουν: «Εδώ και πολλές δεκαετίες συντελείται εις βάρος μας μία μορφωτική, γλωσσική και πολιτισμική γενοκτονία. Μία γενοκτονία εις βάρος αυτών των ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ανήκουν και τα μέλη του συλλόγου μας, που έχουμε το θάρρος να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Πομάκοι της Ελλάδας».


Και συνεχίζουν λέγοντας ότι ζητούν το αυτονόητο, δηλαδή όπως αναφέρουν ζητούν «Tο δικαίωμα ο γιος μας ο Μεχμέτ να μαθαίνει ό,τι μαθαίνει ο γιος σας ο Νίκος. Ζητάμε η κόρη μας η Φατμέ, όταν θα δώσει εξετάσεις για να περάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο, να έχει τις ίδιες γνώσεις, δεξιότητες και προοπτικές που θα έχει η κόρη σας η Άννα. Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό τώρα, όταν στα πιο ευαίσθητα και κρίσιμα μαθησιακά χρόνια τους τα παιδιά μας διδάσκονται μια γλώσσα που δεν μιλούν και δεν θα την χρησιμοποιήσουν ποτέ στο σπίτι και στο πανεπιστήμιό τους;».


Οι αλήθειες για τα δημόσια σχολεία στα Πομακοχώρια με αριθμούς

 
Στην επιστολή του το Δ.Σ. του συλλόγου θυμίζει το παράδειγμα των δημόσιων (μη μειονοτικών) γυμνασίων και λυκείων στα Πομακοχώρια, για τα οποία όπως αναφέρεται, «ενώ ξεκίνησαν με 15 μαθητές και πόλεμο από πολλές πλευρές, τα σχολεία αυτά κατά το σχολικό έτος 2008-9 είχαν:
Γυμνάσιο Σμίνθης 145 μαθητές
Γυμνάσιο Γλαύκης 140 μαθητές
Λύκειο Γλαύκης 150 μαθητές
Τεχνικό Λύκειο Γλαύκης 60 μαθητές
Γυμνάσιο Θερμών 25 μαθητές


με αποτέλεσμα να μην επαρκούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις τους. Η σιωπηλή ή φανερή, σκόπιμη ή μη σκόπιμη, άρνηση ή αδράνεια του υπουργείου Παιδείας, των αρμοδίων φορέων της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης και εν τέλει του ελληνικού κράτους της στοιχειώδους δημοτικής εκπαίδευσης των παιδιών μας αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα ή στην ελληνική και στην πομακική ως μητρική τους, αποτελεί στην πραγματικότητα άρνηση του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού των Πομάκων, του δικαιώματός μας στην παιδεία και στην μόρφωση, της αξιοπρέπειάς μας ως πολιτών αυτής της χώρας. Γι’ αυτό πρέπει η ελληνική Πολιτεία να βρει τον τρόπο και τα μέσα να αλλάξει άμεσα αυτήν την κατάσταση και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας.


Δεν αρνούμαστε σε κανέναν από τους Πομάκους της πατρίδας μας το δικαίωμα να στέλνει τα παιδιά του στα μειονοτικά σχολεία για να μορφώνονται και στην τουρκική γλώσσα, ακόμη και εάν αυτός δεν την μιλά στο σπίτι του, εφόσον φυσικά επιθυμεί εκπαίδευση και στην τουρκική γλώσσα. Ζητούμε όμως και εμείς από το ελληνικό κράτος, αλλά και από όλους τους συμπατριώτες μας μουσουλμάνους και μη, πομακόφωνους, τουρκόφωνους και ελληνόφωνους, ανεξάρτητα αν οι ίδιοι αισθάνονται φυλετικά Έλληνες, Τούρκοι ή Πομάκοι, να σεβαστούν το δικαίωμά μας να μορφώνονται τα παιδιά μας αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα ή στην ελληνική και στην μητρική μας γλώσσα, την πομακική. Όποια δικαιώματα απολαμβάνουν και ζητούν οι τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι της Ελλάδας για την γλώσσα και παιδεία τους, τα ίδια δικαιώματα ζητούμε και εμείς για τους πομακόφωνους μουσουλμάνους της Ελλάδας, μία μεγάλη μερίδα των οποίων εκπροσωπούμε.


Τι ζητούν οι Πομάκοι της Ξάνθης

1. Την ίδρυση δημόσιων, μη μειονοτικών, σχολείων σε όλα τα πομακοχώρια και την παράλληλη λειτουργία τους με τα μειονοτικά. Τελικός στόχος της ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι να προσφέρει σε κάθε Πομάκο, ανεξάρτητα του τι αισθάνεται φυλετικά, το δικαίωμα να επιλέξει την γλώσσα στην οποία θα μορφωθεί το παιδί του. Έτσι, όσοι γονείς επιθυμούν αποκλειστικά ελληνική Παιδεία για τα παιδιά τους, θα μπορούν να τα στέλνουν στο δημόσιο σχολείο και όσοι θέλουν να μορφωθούν τα παιδιά τους και στα τουρκικά, να τα στέλνουν στο υπάρχον μειονοτικό.


2. Την εισαγωγή στα δημόσια δημοτικά σχολεία της Θράκης της διδασκαλίας του Κορανίου για τους μουσουλμάνους μαθητές.

3. Την γενίκευση της προσχολικής αγωγής στην ελληνική γλώσσα, με την ίδρυση παιδικών βρεφονηπιακών σταθμών και δημόσιων νηπιαγωγείων σε όλα τα πομακοχώρια.

4. Την άμεση λειτουργία των τεσσάρων δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων, που ορθώς έπραξε και ίδρυσε ο προκάτοχός σας στο υπουργείο Παιδείας στα τέσσερα πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης. Αναμένουμε από εσάς την υλοποίηση της λειτουργίας των τεσσάρων αυτών σχολείων που έχουν συσταθεί.

5. Την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος των κατοίκων της Μάνταινας, που εκκρεμεί από το 2006, για ίδρυση δημόσιου (μη μειονοτικού) σχολείου.

6. Την δημιουργία πιλοτικών σχολείων, όπου τα παιδιά θα διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα (πομακική) και πολιτισμό, παράλληλα με την ελληνική. Η καταγραφή της έχει ήδη προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ σήμερα πλέον υπάρχουν και Πομάκοι, αλλά και μη Πομάκοι (χριστιανοί) εκπαιδευτικοί, με γλωσσολογική παιδεία και επαρκή γνώση της πομακικής γλώσσας, οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν το έργο της διδασκαλίας της στα σχολεία, έστω και μέσω πιλοτικών προγραμμάτων. Στα ίδια σχολεία να χρησιμοποιείται η πομακική, παράλληλα με την ελληνική κατά την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων.

7. Την επίσημη και συστηματική καταγραφή της πομακικής γλώσσας από το ελληνικό κράτος, από επιτροπή επιστημόνων που διαθέτουν την σχετική παιδεία και γνώση, με την επίσημη καθιέρωση ειδικού αλφαβήτου, με βάση το ελληνικό αλφάβητο, προκειμένου να διδαχθεί στα σχολεία, αλλά και να χρησιμοποιείται δημόσια παράλληλα με την ελληνική, για να καλύψει τις ανάγκες διγλωσσίας. Στην καταγραφή της πομακικής μπορούν και πρέπει να συμμετέχουν και αρμόδια τμήματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων (Α.Π.Θ., Δ.Π.Θ., ΕΠΑΘ).

8. Την συνεργασία της ελληνικής Πολιτείας με τον σύλλογό μας για την επίσημη καταγραφή και είσοδο της πομακικής γλώσσας στα σχολεία και στην δημόσια ζωή του τόπου, στην θέση της τουρκικής γλώσσας. Ο σύλλογός μας έχει υπόψη του κατάλληλα εκπαιδευμένα πρόσωπα και μπορεί να υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις στην ελληνική Πολιτεία για την υλοποίηση του σκοπού αυτού και είναι έτοιμος να συνεργαστεί μαζί της, προσφέροντας κάθε δυνατή βοήθεια.


9. Τον σεβασμό της Συνθήκης της Λωζάνης από το ελληνικό κράτος για την θρησκευτική (και όχι εθνική) μουσουλμανική μειονότητα των Πομάκων της Ελλάδας. Συγκεκριμένα το άρθρο 40 της συνθήκης προβλέπει: «Οι Τούρκοι υπήκοοι, οι ανήκοντες εις μη μουσουλμανικάς μειονότητας, θα έχωσι ιδίως ίσον δικαίωμα να συνιστώσι, διευθύνωσι και εποπτεύωσι σχολεία και λοιπά εκπαιδευτήρια, μετά του δικαιώματος να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των.». Εξάλλου το άρθρο 45 της ίδιας συνθήκης προβλέπει: «τα αναγνωρισθέντα διά των διατάξεων του παρόντος τμήματος δικαιώματα εις τας εν Τουρκία μη μουσουλμανικάς μειονότητας, αναγνωρίζονται υπό της Ελλάδος εις τας εν τω εδάφει αυτής ευρισκομένας μουσουλμανικάς μειονότητας». Μητρική γλώσσα είναι για μας τα πομακικά, και όχι τα τουρκικά, που μας έχουν επιβληθεί. Μέχρι να αρχίσει η διδασκαλία της μητρικής μας γλώσσας δεν επιθυμούμε να την αντικαταστήσει καμία άλλη γλώσσα εκτός από την ελληνική.

Το υπόμνημα που υπογράφουν για το διοικητικό συμβούλιο του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων Νομού Ξάνθης ο πρόεδρος Ταχήρ Κόντε, η γραμματέα Αλιέ Εφέντη και ο ταμίας Χαμδή Εφέντη, κοινοποιήθηκε επίσης στους, αντιπρόεδρο της Κυβερνήσεως Θεόδωρο Πάγκαλο, γενική γραμματέα Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης Θεοδώρα Κόκλα, πρόεδρο Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά, γεν. γραμματέα ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, πρόεδρο ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργο Καρατζαφέρη, πρόεδρο Συνασπισμού Αλέξη Τσίπρα, πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Φίλιππο Πετσάλνικο, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Σωκράτη Ξυνίδη, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Τσετίν Μάντατζη, βουλευτή Ν.Δ. Ξάνθης Αλέξανδρο Κοντό, Καπνεργατών.


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]