Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η τεράστια ευθύνη του να είσαι Ελληνας!

Αν και είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η στωικότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός την κρίση, θέλουμε να σταθούμε στην αλλαγή που έχει υποστεί η ελληνική κοινωνία τον τελευταίο αιώνα, με αποτέλεσμα οι Ελληνες, αντί να αγωνίζονται με σθένος, πολλές φορές να προτιμούν την αυτοκτονία, όπως ο 26χρονος που πήδηξε προχθές στο κενό από τη γέφυρα του Ρίου. Και αυτό θα το πράξουμε κάνοντας μια σύντομη αναφορά στον Μακεδονικό Αγώνα, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός αιώνα από την απελευθέρωση της Μακεδονίας, που τίμησε δεόντως η εφημερίδα μας, ίσως η μόνη που το έκανε στη σύγχρονη Ελλάδα της πολλαπλής και πολυσχιδούς κρίσης!

Η αναφορά μας θα περιοριστεί στη συμβολή των Κρητών στον Μακεδονικό Αγώνα, μια που η περίπτωσή τους είναι ίσως η μοναδική στην παγκόσμια Ιστορία, αφού, αν και η Κρήτη δεν ήταν απολύτως ελεύθερη, έσπευσαν να αγωνιστούν για την απελευθέρωση της Μακεδονίας.

Από τα στοιχεία που υπάρχουν γύρω από τη δράση των Κρητών στον Μακεδονικό Αγώνα προκύπτει ότι συνολικά περίπου τρεις χιλιάδες άνδρες εγκατέλειψαν τις οικογένειες και τα σπίτια τους και έσπευσαν σε μια εντελώς άγνωστη γι’ αυτούς και μακρινή γη, σκλαβωμένη υπό τον οθωμανικό ζυγό, για να την υπερασπιστούν κόντρα στη βουλγαρική επιβουλή. Ο λόγος ήταν ένας και μοναδικός. Η Μακεδονία ήταν ελληνική γη και έπρεπε να προστατευθεί από τη δράση των ανδρών του Βουλγαρικού Κομιτάτου, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η απελευθέρωσή της.

Για να κινητοποιηθούν χιλιάδες άνθρωποι, χωρίς να έχουν καμία νομική υποχρέωση, όπως είναι για παράδειγμα η επιστράτευση, να εξοπλιστούν κατάλληλα με δικά τους χρήματα και να κινηθούν με δικά τους πλοία εκατοντάδες μίλια μακριά, για να αποβιβαστούν στην τουρκοκρατούμενη Μακεδονία και να θυσιάσουν τα πάντα για την προστασία της από τους Βουλγάρους και την απελευθέρωσή της από τον οθωμανικό ζυγό, έπρεπε να υπάρχουν κίνητρα ισοδύναμα με τη φωτιά.

Από τους έξι χιλιάδες εθελοντές που πολέμησαν στο Μακεδονικό Αγώνα οι μισοί ήταν Κρήτες, όπως οι δύο από τους τρεις γενικούς αρχηγούς, οι 19 από τους 82 αρχηγούς σωμάτων και οι 14 από τους 19 ιδιώτες αρχηγούς.

Από αυτούς, εκείνοι που έπεσαν στα πεδία των μαχών και έμειναν για πάντα στα χώματα για την απελευθέρωση των οποίων έχυσαν το αίμα τους, στην ιερή γη της Μακεδονίας, ήταν συνολικά 769 μάρτυρες, από τους οποίους οι 13 αρχηγοί- οπλαρχηγοί, οι 12 ομαδάρχες και οι 747 απλοί οπλίτες.

Εκτός από τους οπλαρχηγούς, για τους οποίους έχουν γραφτεί πολλά, υπήρχαν και οι απλοί άνθρωποι των χωριών της Κρήτης, που πούλησαν περιουσίες για να αγοράσουν όπλα και εγκατέλειψαν οικογένειες για να πολεμήσουν για τη Μακεδονία.

Ενας απ’ αυτούς ο Γεώργιος Γαγάνης από το Ατσιπόπουλο Ρεθύμνου, ο οποίος, βλέποντας τους συγχωριανούς του να παίρνουν τον ιερό δρόμο του εθνικού αγώνα, πούλησε το μοναδικό χωράφι που είχε, αγόρασε ένα όπλο και πήγε να πολεμήσει στη Μακεδονία! Στο τέλος του Μακεδονικού Αγώνα επέστρεψε στο χωριό του δοξασμένος αλλά πάμφτωχος, για να βγάζει τα προς το ζην στο υπόλοιπο του βίου του ως διαλαλητής-τελάλης.

Φυσικά, ποτέ δεν διανοήθηκε να κεφαλαιοποιήσει τον αγώνα του, ζητώντας σύνταξη από το ελληνικό κράτος, όπως έπραξαν διάφορα καιροσκοπικά στοιχεία στη νεότερη Ιστορία της Ελλάδος, που έχουν μέρος της ευθύνης για την κατάντια της χώρας μας.

Η περίπτωση του 26χρονου και όλων εκείνων που επιλέγουν την οδό της αυτοχειρίας ως «διέξοδο» στην κρίση και η περίπτωση του νεαρού Γεώργιου Γαγάνη, που τα έδωσε όλα για την πατρίδα, θα πρέπει να προβληματίσουν κάθε Νεοέλληνα, που αναζητεί τα αίτια της πολλαπλής και πολυσχιδούς κρίσης που ταλανίζει την ιερή χώρα μας.

Εμείς απλά να σημειώσουμε ότι εάν ο κάθε πολίτης αυτής της χώρας, που απογυμνώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες από τις παραδοσιακές αρχές και αξίες της στο όνομα του «προοδευτισμού», αναλογιστεί το μέγεθος της ευθύνης τού να είναι κανείς Ελληνας, μπορεί να αποτελέσει τη βάση του αγώνα που απαιτείται, για να βρεθεί η διέξοδος από την κρίση για την κοινωνία και τη χώρα.

Κλείνοντας, παραθέτουμε μια κρητική μαντινάδα που ιχνηλατεί και σκιαγραφεί το μεγαλείο της ψυχής και του πατριωτισμού των Κρητών του Μακεδονικού Αγώνα:

Τους Κρητικούς τους θέριευε
η δόξα του θανάτου
με τ’ αγιασμένα χώματα
τα δαφνοστέφανά του

Σάββας Καλεντερίδης



Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

6 σχόλια :

  1. Είναι παρατηρημένο πως ένα πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων (παγκοσμίως) έχει την δυνατότητα, εκ γενετής, να εμφορείται από αυθόρμητες πίστεις και αρχές, φυσικού δικαίου τρόπον τινά, αντέχοντας έξωθεν αξιακές αποδομήσεις και που να μην εξαρτώνται τόσο από την επίκτητη απολαβή των εμπειριών τους (παιδεία, δράματα συλλογικά και ατομικά, προπαγάνδα και τοιαύτα).
    Αυτή η σύγχρονη μεγαλογενιά του δυτικού κόσμου (όχι μόνον στην Ελλάδα), απετέλεσε την μοναδική που δεν εγνώρισε σημαντική βία και επί πλέον εξόδεψε όλο το αποθηκευμένο -σοφό από τις δυσκολίες- ηθικό παρελθόν των προηγουμένων γενεών μέσα σε λίγες δεκαετίες, εβίωσε την νεωτερική αποδόμηση των κοινωνικών δομών (οικογένεια, εκθηλυσμός, επαγγελματικός παρασιτισμός, συλλογική δικαίωση της απάτης κλπ) με την ευχαρίστηση που δίνουν οι επιταχυνόμενες αλλαγές από το "φρέσκο", που πάντοτε συναρπάζει μέχρι να πατώσει (ανία και κίνδυνος)... και τόσα άλλα εκφυλιστικά της κατεδάφισης έργα.
    Έτσι, είναι ευνόητο να έχει πορωθή και να μη συγκινείται από θυσίες παλαιοτέρων -υλικές και σωματικές- που θεωρεί βλακώδεις και όχι θανάσιμες αναπόδραστες παγιδεύσεις για τον απλό ιστορικό Έλληνα από εσωτερικούς και εξωτερικούς δακτυλους.
    Παράλληλα όμως κατανάλωσε τα ανιστόρητα φληναφήματα των ινστρουχτόρων περί πασιφισμού, αδελφοτήτων και τόσα άλλα ωραία λόγια, που έχουν όμως μία προυπόθεση για να πραγματοποιηθούν... την κατάργηση δηλ της αχρείαστης εκμετάλλευσης, διακρατικής και συλλογικής. Βέβαια, στα καθ' ημάς, το έργο παίζεται εν ού παικτοίς (βλέπε πχ την όσον ούπω "με τρόπο" Άλωση της Κ/λης στο γνωστό κανάλι, άλλα πράματα!).
    Τώρα που η τελική αυλαία άνοιξε για να κλείσει ίσως οριστικά μετά την τελευταία πράξη (διαβολική υπερτεχνολογία γαρ) και οι φουσκωμένοι λογαριασμοί χρεών και ΤΡΟΠΟΥ ζωής είναι προς εξόφληση, είναι δύσκολες οι επιδιορθώσεις, τα χέρια δεν είναι μαθημένα σε ρόζους και τα μυαλά πήραν αέρα νομίζοντας πως σχεδιάζοντας, μιλώντας και πείθοντας γεμίζει το τραπέζι με φαγητό και το ντεπόζιτο με βενζίνη... έτσι μας μάθανε... οι μηχανές θα δουλεύουν και τα λιοντάρια με τα ελάφια θα ζευγαρώνουν, δεν μας είπαν όμως για ποιούς οι μηχανές θα δουλεύουν, ή το είπαν αλλά δεν το πίστευαν... τα ανώτατα κλιμάκια.
    Δύσκολο φίλοι να "γυρίσει" ο ήλιος, που στο κάτω κάτω παρασηκώθηκε από την φθηνή δουλειά του τρίτου κόσμου... τουλάχιστον να στεκόταν στα πόδια του και ό, τι χάνουμε εμείς να το εκέρδιζε αυτός, στον τόπο του! Όμως όχι... μεγάλες οι διαρροές και οι ανασχεδιασμοί, η μάζα έτοιμη, να μη πλατειάζω όμως άλλο και με συγχωρείτε για τα μακρόσυρτα, αλλά δεν βγαίνουν τα δόλια νοήματα αλλιώς.
    Γνώμη μου είναι για... όσους, πως, είτε με την ξένη μανιέρα και τεχνολογία χωρίς αποκλειστικής χρήσης χώρα, είτε δική τους χώρα και ζωή μοντέλου 20-30-40 χρόνια πίσω, δεν γνωρίζω ακριβώς, δεν βγαίνει όμως όπως και να το τεντώσεις αλλιώς, ΟΣΟΙ θα αντέξουν τόση θα είναι και η χώρα των αναμνήσεών τους, μη περιμένουμε σωτήριες βοήθειες απ' έξω, μόνο ευθείες εξηγήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άς το Κ/νε καλλίτερα, είναι συναισθηματικό κείμενο και έυκολα περεξηγήσιμο, μη δίνουμε αφορμές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάποτε οι κυβερνήσεις μας έλεγαν και δυο πράγματακια για τα Ιερά και Οσια .
    Σήμερα οι ψηφοφόροι νομίζουν οτι ο Εθνικισμός ειναι φασισμός .
    Σήμερα οτι αρπάξει ο κωλος .
    Αλλα καθαρίζει η ηρα απο το στάρι .
    Κανείς εφ´ ω εταχθη .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τότε υπήρχε η ήρα μαζί με το στάρι, ας μην ωραιοποιούμε τις εποχές. Ο προπάππος μου, γιός πλούσιου εμπόρου από την Κωνσταντινούπολη, ξεκίνησε να έρθει να πολεμήσει για τη Μακεδονία. Δεν πρόλαβε, γιατί στον Πειραιά που αποβιβάστηκε από το καράβι, τον έσφαξαν για να τον ληστέψουν.

      Διαγραφή
  4. Η εξαίρεση του κανόνα .
    Κάποτε η Ελλάδα είχε τόσους ελάχιστους εγκληματίες , και μετρημενους στα δάκτυλα φονιάδες , που όλος ο κοσμος δεν ήξερε που ήταν τα κλειδιά του σπιτιού .
    Όλοι μας θυμόμαστε τα ανοιχτά παράθυρα και πόρτες , νύχτα μέρα .
    Όλοι δε έτοιμοι να πέσουν αν χρειάστει για τα Ιερά και τα Οσια .
    Η μεταπολίτευση ξεφτιλισε τα ΠΑΝΤΑ .
    Αυτή ειναι η ουσία του προηγούμενου σχολίου μου .
    Τα Ιερά και Οσια κοσμείν και σώζειν μας μάθαιναν .
    Σήμερα , πουστιδες και παλικάρια ....μαλλιά κουβάρια .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TR2XFUBKLz8

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]