Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Οι εφοπλιστές ξεπληρώνουν τον «πατριωτισμό» τους με... φοροαπαλλαγές

Η προσφορά των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι εκτός από πάρτι προσφέρουν θέσεις εργασίας και επενδύσεις στη χώρα, υποτίθεται πως είναι αυτή που βάζει ψηλά τον πήχη του πατριωτισμού.

Η πραγματικότητα είναι πως οι εφοπλιστές δεν χρειάζεται να κάνουν κανένα άλμα για να περάσουν αυτό τον πήχη. Τον έχει αφήσει στα πόδια τους ένα νομικό πλαίσιο φοροαπαλλαγών και ευνοιοκρατίας.

Έτσι δεν έχουν παρά να σηκώσουν το πόδι για να τον περάσουν χωρίς κίνδυνο. Στην πραγματικότητα είναι ένα βήμα προς το κέρδος, που για κάποιο λόγο, μάλλον αυθαίρετο, επί χρόνια ταυτίζεται με τον πατριωτισμό. Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι λοιπόν πατριώτες γιατί απλώς κερδίζουν πολλά;

Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 15% (σε χωρητικότητα) της παγκόσμιας ναυτιλίας. Πάνω από 3.300 πλοία ελληνικών συμφερόντων πλέουν στα πέρατα του κόσμου. Τα 10 τελευταία χρόνια –σύμφωνα με το Bloomberg- οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν βάλει στη χώρα περί τα 143 δισεκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή πάνω από 14 δισεκατομμύρια τον χρόνο. Αναμφίβολα μεγάλα κέρδη και ισχυρή θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

Πόσο όμως έχουν πληρώσει σε φόρους οι Έλληνες εφοπλιστές;

Η φορολόγηση αυτή των κροίσων της ελληνικής οικονομίας είναι μικρότερη από τη φορολόγηση μιας λαϊκής περιοχής …. Ο πατριωτισμός λοιπόν των εφοπλιστών δεν φαίνεται να δικαιολογείται από τη συνεισφορά σε φόρους. Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πατριώτες γιατί δεν πραγματοποιούν, απ’ ότι φαίνεται, την απειλή τους πως θα πάρουν τα πλοία τους να φύγουν αν υπάρξει πιθανότητα φορολόγησης.

Την ώρα λοιπόν που η κοινωνία δοκιμάζεται από τα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα, κάποιες κατηγορίες αντιμετωπίζονται σαν «ιερές αγελάδες».

Η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να εξοικονομήσει χρήματα χτυπάει τους μικρομεσαίους, τους συνταξιούχους, ακόμα και την Παιδεία, αφήνοντος όμως στο απυρόβλητο τα «μεγάλα ψάρια».

Αντί το οικονομικό επιτελείο να θεσπίσει μέτρα για την ανακούφιση των απλών πολιτών, μεριμνά πάνω απ’ όλα για τα συμφέροντα των εφοπλιστών που βλέπουν τα οικονομικά τους μεγέθη να καλπάζουν.

Η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο συνεχίζουν σκανδαλωδώς να κάνουν τα «στραβά μάτια» στο καθεστώς φορολογικής ασυλίας των εφοπλιστών με τις δεκάδες ειδικές ρυθμίσεις και απαλλαγές που διατηρούνται στο ακέραιο και τον υπουργό Οικονομικών να κάνει τον… «Κινέζο» για τα προκλητικά προνόμιά τους…


Πηγή: Newsbomb

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

7 σχόλια :

  1. Δεν το "έχετε" με την ναυτιλία. Μην γράφετε τις ανακρίβειες του νεοταξίτη ΒΛΑΚΑ Ευαγγελάτου... Η ναυτιλία είναι ΚΕΦΑΛΑΙΟ με εισροή άνω των 500εκ δολλαρίων ετησίως στα κρατικά ταμεία χώρια οι ατομικές φορολογήσεις εργαζομένων, οι θέσεις εργασίας κλπ. ΜΗΝ ΓΡΑΦΕΤΕ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχήν δεν τα γράφουμε εμείς. Αλλά, εσύ που το "έχεις", για πες μας πόσοι Έλληνες εργάζονταν σε Ελληνικά καράβια και πόσοι εργάζονται τώρα. Φυσικά, τα Ελληνικά καράβια δεν μειώθηκαν, απλά οι εφοπλιστές άλλαξαν τους εργαζόμενους σε αυτά με φτηνούς αλλοδαπούς, συμβάλλοντας "πατριωτικά" στην Ελλάδα. Το μνημόνιο ήρθε στην Ελληνική ναυτιλία πολλά χρόνια πριν έρθει η τρόικα στην Ελλάδα, δυστυχώς...

      Διαγραφή
    2. To άρθρο δεν είναι από το newsit του Ευαγγελάτου. Ανακρίβειες γράφεις εσύ.

      Διαγραφή
    3. Οκ λάθος το newsbomb του άλλου φωστήρα του Χαρδαβέλλα... συγνώμη κι όλας...

      Διαγραφή
  2. Λοιπόν επειδή δεν έχεις ιδέα καλό θα είναι να ερευνάς πριν γράψεις. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΑΛΛΑ ΠΟΣΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΡΕΦΕΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΘΑΥΤΗ. Λογικό είναι να μην εργάζονται πλέον πολλοί Έλληνες στα βαπόρια γιατί οι κυβερνήσεις της "Πολυτεχνείο & Μεταπολίτευση ΑτΕ" φρόντισαν να διώξουν βαπόρια από την Ελληνική σημαία με τις γελοίες διατάξεις τους. Σε όλες τις ναυτιλίες του κόσμου οι αξ/κοι είναι κατά 50% εντόπιοι και οι υπόλοιποι από Burmmα, Φιλιππίνες κλπ γιατί πολύ απλά το κόστος εργασίας εκεί είναι πολύ μικρότερο. Ο "πατριωτισμός" της ναυτιλίας δεν έγκειται στο πόσοι Έλληνες λοστρόμοι, ναύτες ή λαδάδες υπηρετούν σε υπό Ελληνική σημαία πλοία (αυτό είναι θέμα εργατικής πολιτικής του πάλαι ποτέ ΥΕΝ κάτι που ποτέ δεν το κοίταξαν σοβαρά γιατί τους συνέφερε να κοπεί ο ομφάλιος λώρος Έλληνα και θάλασσας)ο πατριωτισμός της ναυτιλίας έγκειται στο πόσοι Έλληνες εργάζονται σε θεσμικές θέσεις και συνεργαζομένους τομείς της ναυτιλίας καθώς και στο τι εισροή συναλλάγματος υπάρχει στην χώρα. Επι πλέον καλό θα είναι να γνωρίζεις πως τα trading houses πλέον έχουν κατά κύριο λόγο στραφεί σε Έλληνες operators της ναυτιλίας λόγω της δυνατής μας εμπειρίας επάνω στην θάλασσα. Εάν θέλουμε να εργαστούν ξανά Έλληνες σαν κατώτερα πληρώματα η λύση είναι εκπαίδευση (συντεταγμένη) και εναύσματα από το κράτος για επιστροφή στην Ελληνική σημαία. Καταλάβετέ το τα βαπόρια είναι κεφάλαιο μέγα αλλά αν δεν τα "τραβήξεις" εσύ σαν κράτος θα το κάνει άλλος. Είναι η φύση της ναυτιλίας τέτοια που είναι παγκόσμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Με απλά λόγια είπες αυτό που συμβαίνει. Και αυτό είναι πως η ναυτιλία θέλει "κρατική βοήθεια" ειδάλλως φεύγει αλλού... Βέβαια είναι και στους μισθούς όσων (ακόμη) εργάζονται και τους είδαν να κατρακυλάνε νόμιμα λόγω... τρόικας. Είναι και στους ανέργους που αντικαταστάθηκαν λόγω προσφερόμενων φτηνών εργατών (αλλά οι Έλληνες πρέπει να έχουν εξειδίκευση!) Πραγματικά, τα είπες όλα μέσα σε λίγες γραμμές. Όσο για την εισρροή συναλλάγματος, άστο, αφού η "φύση της ναυτιλίας που είναι παγκόσμια", ξέρει πως υπάρχουν και άλλού τράπεζες για τοποθέτηση χρημάτων

      Διαγραφή
  3. Αγαπητέ, η εισροή δεν είναι αποταμίευση αλλά κίνηση. Δεν σε παρεξηγώ, προσπαθείς με στατικούς οικονομικούς όρους να εξηγήσεις ένα δυναμικό φαινόμενο όπως είναι η ναυτιλία. Δεν είναι έτσι όμως. Δεν τίθεται θέμα κρατικής βοήθειας. Τίθεται θέμα καθαρά πρόσφορου και ευέλικτού περιβάλλοντος επενδύσεων. Θα σου πω ένα παράδειγμα. Δεν θα είχε κανείς εφπλιστής πρόβλημα να ανεβάσει το μισθολογικό του κόστος 200% βάζοντας όλο το πλήρωμα από Έλληνες σε ένα καράβι (αξ/κους και κατώτερο πλήρωμα) αρκεί όμως η Ελληνική σημαία να του γλύτωνε 1 μηνός γραφειογρατία κάθε φορά που είναι να νηολογήσει ή να επισκευάσει ένα καράβι του στην Ελλάδα. 1 μήνας για ένα panamax σήμερα κοστίζει περί τις 300,000 δολλάρια τα οποία είναι χασούρα... ΕΛπίζω να με αντιλαμβάνεσαι... πριν 5 χρόνια που η ναυλαγορά ήταν στον Θεό ο ίδιος μήνας κόστιζε 3,000,000 δολλάρια... τι να λέμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]