Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Ψήφισε κατά του τουρκικού προξενείου και μετά δήλωσε... «πιεσμένος»


Ενώ έχει ψηφιστεί ο νόμος περί ιεροδιδασκάλων, στον οποίο αντιτάχθηκε το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής (αφού θα έχανε το δικαίωμα πρόσβασης στην ουσιαστική άσκηση πίεσης κατά των ιεροδιδασκάλων της Θράκης –και όχι μόνο-), ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρώτη τοποθέτηση βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου για «άσκηση πίεσης» που δέχθηκε και η οποία τον εξανάγκασε να ψηφίσει κατά της επιθυμίας του τούρκου προξένου και υπέρ της διευκόλυνσης μουσουλμάνων μαθητών να εγγράφονται και να παρακολουθούν μαθήματα (και Θρησκευτικά) σε Ελληνικά Δημόσια σχολεία.

Κυριολεκτικά εξέπληξε με τις δηλώσεις του ο όψιμος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Σαλτούρος, ο οποίος εκλέγεται στην Ξάνθη και ο πατέρας του υπήρξε επίσης βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, νομάρχης Ξάνθης και περιφερειάρχης Κεντρικού Αιγαίου. 

Ο νεαρός βουλευτής, αμέσως μετά την ψηφοφορία περί του σχετικού νόμου, αφού δήλωσε πως ο σχετικός νόμος είναι μία νεκρανάσταση αποτυχημένων νόμων, μεταξύ άλλων έθεσε και ως μέγα θέμα την ψήφιση σχετικών νόμων από όσους κατοικούν στην Θράκη, ενώ δεν δίστασε να θέσει θέμα δημιουργίας μη νομικού πλαισίου σχετικά με τα ζητήματα της ανάδειξης των Μουφτήδων μέσα από την μειονότητα (δηλαδή, με ψηφοφορία) και του διαφορετικού τρόπου διαχείρισης της Βακουφικής περιουσίας. Να θεωρήσουμε πως είναι απλή σύμπτωση το ότι αυτά τα ζητήματα τα θέλει εκτός νομικού πλαισίου και προσπαθεί να επιβάλει την δημιουργία τους, μέσω των παραφυάδων του, το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής;


Ολόκληρη η δήλωση του κ. Σαλτούρου


Προς αποφυγή διαστρέβλωσης ή παρερμηνείας των θέσεών μου σχετικά με την τροπολογία που αφορά τους ιεροδιδασκάλους ισλαμικής θρησκείας, δηλώνω τα εξής:

Ήρθε ο καιρός να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης με έναν τρόπο συνολικό και όχι αποσπασματικό, ουσιαστικό και όχι για το θεαθήναι, αποτελεσματικό και όχι καταστροφικό. Με μία λογική η οποία θα αποβλέπει στο μέλλον, θα θέτει τις βάσεις μιας πολιτικής μακρού ορίζοντα και θα περιλαμβάνει την ενεργό και δημιουργική συμμετοχή των ανθρώπων της μειονότητας με τελικό σκοπό την αρμονική και αναπτυξιακή - δημιουργική συμβίωση όλων των κατοίκων της Θράκης, ανεξάρτητα από θρησκευτικές και πολιτισμικές διαφοροποιήσεις. Η εξυπηρέτηση των στόχων αυτών δεν μπορεί παρά να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ενεργή συμμετοχή των ανθρώπων που αφορά. Η επίτευξη των στόχων αυτών δεν μπορεί ασφαλώς να έρθει ως δια μαγείας αλλά υποχρεωτικά αποτελεί ένα οικοδόμημα στο οποίο θα πρέπει να προσθέτουμε διαρκώς καινούργιες, μικρές ή και μεγαλύτερες λίθους, ώστε να το βλέπουμε να μεγαλώνει και να σταθεροποιείται μέρα με τη μέρα, χρόνο με το χρόνο. Κάθε νέα ρύθμιση, κάθε νέα ιδέα, κάθε νέα προσπάθεια θα πρέπει να επιχειρείται έχοντας ως προϋπόθεση, ως αναγκαία συνθήκη, την προηγούμενη έκθεσή της στη βάσανο της κριτικής, την προηγούμενη επεξεργασία και συνδιαμόρφωσή της από τους ανθρώπους οι οποίοι θα κληθούν να την εφαρμόσουν και τους οποίους άμεσα αφορά.

Το βασικό λοιπόν ερώτημα στο οποίο καλούμαστε να απαντήσουμε, είναι αν η προτεινόμενη τροπολογία που αφορά τους ιεροδιδασκάλους της ισλαμικής θρησκείας πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις, αν υπηρετεί τους προαναφερθέντες στόχους. Η απάντηση είναι μάλλον προφανής. Η τροπολογία αυτή δεν είναι παρά μία προσπάθεια νεκρανάστασης ορισμένων διατάξεων, αυτών που τροποποιεί, δηλαδή των άρθρων 36 έως 39 του Ν. 3536/2007. Διατάξεις οι οποίες αποδείχθηκαν κενό γράμμα, καθώς στερούντο ακριβώς των απαραίτητων ελάχιστων προϋποθέσεων εφαρμογής τους στην πράξη. «Δώρο άδωρο για τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας» τις είχε χαρακτηρίσει τότε ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Και όντως, αυτό ακριβώς αποδείχτηκε. Αν όμως τότε επρόκειτο απλά για δώρο άδωρο, για μία κακή ή άστοχη εν πάση περιπτώσει επιλογή, η σημερινή επιμονή στην ίδια επί της ουσίας αποτυχημένη επιλογή και το κυριότερο, στην ίδια αποτυχημένη λογική δεν είναι απλά άστοχη αλλά καθίσταται αρνητική, το ίδιο και τα αποτελέσματά της. Κινείται δε σε αντιδιαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση με αυτήν που πρέπει να ακολουθούμε. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να νομοθετούν για τα ζητήματα αυτά άνθρωποι οι οποίοι είναι μακριά από την τοπική πραγματικότητα της Θράκης.

Όπως προανέφερα υπάρχει ανάγκη συνολικής επαναπροσέγγισης και σχεδιασμού επίλυσης των ζητημάτων που αφορούν τη μουσουλμανική μειονότητα. Στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να συζητηθεί άμεσα ένα πλαίσιο, όχι απαραίτητα μόνο νομοθετικό, αλλά κυρίως ουσιαστικό, που θα επιλύει σοβαρά δομικά ζητήματα, όπως αυτό του Μουφτή ή της βακούφικης περιουσίας. Επισημαίνω μάλιστα το θέμα της ουσιαστικής αναβάθμισης της θέσης και του έργου του Μουφτή, αναβάθμιση η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ευρεία αποδοχή του από τη μειονότητα. Αν αυτή η ευρεία αποδοχή υπήρχε σήμερα, θα μιλούσαμε με εντελώς διαφορετικούς όρους και για την ίδια την επίμαχη τροπολογία, πέρα βέβαια από το γεγονός ότι αυτή πάσχει σε πολλά επίπεδα και θα χρειαζόταν ούτως ή άλλως διορθώσεις. Δεν μπορεί π.χ. να δεχόμαστε ότι στα πλαίσια του εκπαιδευτικού μας συστήματος το Κοράνι θα διδάσκεται από αποφοίτους δημοτικού. Πρέπει ως πολιτεία να εξασφαλίσουμε ένα υψηλό επίπεδο διδασκαλίας του, όπως το ίδιο πρέπει να ισχύει και για όλες τις διδασκόμενες θρησκείες. Μέχρι να υπάρξουν όμως οι αντικειμενικές δυνατότητες για κάτι τέτοιο, πάντα σε συνεννόηση με τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας, θα πρέπει να σεβαστούμε την ανάγκη τους να επιλέγουν τον ιεροδιδάσκαλο που αισθάνονται ότι τους καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερο.

Επιμένω όμως ότι το σημαντικότερο και ουσιαστικότερο όλων είναι η υιοθέτηση από το επίσημο κράτος μιας λογικής που θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη και θα εγκαταστήσει ισχυρούς συνεκτικούς δεσμούς μεταξύ της μουσουλμανικής μειονότητας και της Ελληνικής Πολιτείας, δεσμοί που εγκαθίστανται και δυναμώνουν καθημερινά μεταξύ των απλών ανθρώπων, όταν ξεπερνιέται η επιφυλακτικότητα και η δυσπιστία κάτω από την καταλυτική δύναμη του κοινού συμφέροντος. Και αυτή ακριβώς η λογική, δεν εξυπηρετείται από την κατάθεση της συγκεκριμένης τροπολογίας, τη δεδομένη χρονική στιγμή και υπό τις συγκεκριμένες σημερινές προϋποθέσεις.

Σχετικά με τη στάση μου εντός της Βουλής, επισημαίνω τα εξής: Καθ’ όλη τη βραχεία αλλά έντονη κοινοβουλευτική μου θητεία, στήριξα κυβερνητικές επιλογές έχοντας ως κύριο και πρωταρχικό γνώμονα την απόλυτη αναγκαιότητα ύπαρξης μίας σταθερής Κυβέρνησης, με στόχο τη διαχείριση της κρίσης και την έξοδο της χώρας μας από αυτήν, απομακρύνοντας τον κίνδυνο της άτακτης και καταστροφικής χρεοκοπίας. Αυτό είναι το μείζον. Είναι σαφές ότι η έκτακτη ανάγκη που επιβάλλει τη συγκεκριμένη πολιτική επιλογή και συμπεριφορά εξακολουθεί ασφαλώς να υφίσταται. Όμως καλό θα ήταν η Νέα Δημοκρατία να μην παίζει με τη φωτιά, να μη λειτουργεί σαν να έχει μόνη της την απόλυτη πλειοψηφία. Η υπομονή έχει όρια και κάποια στιγμή εξαντλείται. Δυστυχώς η υπομονή αυτή σε κάποιες περιπτώσεις δοκιμάζεται ακόμη και εντός ΠΑΣΟΚ.


Επειδή εμείς θεωρούμε πως οι συγκεκριμένες πολιτικές δηλώσεις δεν αποτελούν δήλωση μετανοίας προς το τουρκικό προξενείο προκειμένου να υπάρξει μελλοντική εκλογική στήριξη του κ. Σαλτούρου, αλλά θέλουμε να πιστεύουμε πως οι δηλώσεις αυτές έγιναν κάτω από ένα κλίμα ιδιαίτερης φόρτισης του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης, αναμένουμε λίαν συντόμως να προχωρήσει σε διευκρινήσεις για την πίεση που δέχθηκε (από ποιους και με ποια επιχειρήματα), καθώς και με προτάσεις του για την διέξοδο από την λανθάνουσα σημερινή εκπαιδευτική πολιτική των μουσουλμανοπαίδων, την οποία και ψήφισε.
Εμείς, θα περιμένουμε αυτές τις δηλώσεις, ελπίζοντας πως ο κ. Σαλτούρος θα έχει προηγουμένως επισκεφθεί τα αρμόδια θεσμικά όργανα για να ενημερωθεί αρμοδίως και υπευθύνως και πως δεν θα εξαντλήσει την υπομονή μας…

Κωνσταντίνος

Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]