Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Οι συνομιλίες για τον αγωγό ακυρώθηκαν προσωρινά μετά από αίτημα της ελληνικής πλευράς και τη συναίνεση των Ρώσων

Ο αγωγός μήκους 280 χλμ, που θα συνδέει το λιμάνι του Μπουργκάς της Μαύρης Θάλασσας με την Αλεξανδρούπολη και το Αιγαίο Πέλαγος, σχεδιάστηκε ώστε να μεταφέρει 35 εκατομμύρια τόνους πετρέλαιο ετησίως

Βουλγαρική ιστοσελίδα
Νοvinite

Η συνάντηση της Επιτροπής Ελέγχου για το έργο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, που είχε προγραμματιστεί για σήμερα, Τετάρτη, ακυρώθηκε τελικά.

Την είδηση μετέδωσε χθες, Τρίτη, ο Εθνικός Ραδιοφωνικός Σταθμός της Σόφιας (BNR), αναφέροντας ότι υπήρξε ανακοίνωση από αντιπρόσωπο της Transneft, που είναι και ο κύριος μέτοχος του έργου.

Η Επιτροπή Ελέγχου της εταιρείας Τrans-Balkan Pipeline, που έχει τη γενική εποπτεία του έργου, είχε προγραμματίσει συνάντηση, προκειμένου να συζητηθούν τα νέα δεδομένα και τα σχέδια που αφορούν στην κατασκευή του αγωγού, μετά την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου της Βουλγαρίας να αποσυρθεί από το όλο εγχείρημα. Η πρωτοβουλία της ακύρωσης της συνάντησης ήρθε από την ελληνική πλευρά, και υπήρξε συναίνεση της Ρωσίας, σύμφωνα με δήλωση του εκπροσώπου της εταιρείας Transneft, Igor Diormin, ο οποίος διευκρίνισε ότι η απόφαση της βουλγαρικής πλευράς γνωστοποιήθηκε επίσημα μόλις την περασμένη Δευτέρα.

"Επειδή πρόκειται για την αθέτηση μιας διακυβερνητικής συμφωνίας, η Transneft θα πρέπει να αναμένει περαιτέρω οδηγίες από το ρωσικό υπουργικό συμβούλιο, που θα καθορίζουν ακριβώς τα βήματα που θα γίνουν από εδώ και στο εξής. Υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές επιλογές, π.χ. η ρευστοποίηση, το πάγωμα του έργου, ή η τελική εκτέλεσή του χωρίς τη συμμετοχή της Βουλγαρίας", διευκρίνισε ο Diomin.

Ο εκπρόσωπος της Transneft χαρακτήρισε τις φήμες που κυκλοφόρησαν τελευταία στα ΜΜΕ, σύμφωνα με τις οποίες η Βουλγαρία ίσως κληθεί να πληρώσει πρόστιμο ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, ως "επιστημονική φαντασία".

Η είδηση για την παραίτηση της Βουλγαρίας από το έργο πρωτοκυκλοφόρησε την περασμένη Τετάρτη.

Ο αντιπρόεδρος της βουλγαρικής κυβέρνησης και υπ. Οικονομικών, Simeon Djankov, εξήγησε ότι η Βουλγαρία θα ζητήσει να τερματιστεί η συμμετοχή της στη διακυβερνητική συμφωνία μέσω αμοιβαίας έγκρισης από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.

Εάν το αίτημα της Βουλγαρίας απορριφθεί, η χώρα προτίθεται να αποσυρθεί από το έργο του αγωγού σε 12 μήνες και, όπως υπογράμμισε ο Djankov, "αυτό δεν σημαίνει ότι θα υποστεί κυρώσεις".

Σύμφωνα με φήμες, τις οποίες δεν επιβεβαίωσε κανείς αξιωματούχος στη Βουλγαρία, το κίνητρο πίσω από την απόφαση της βουλγαρικής κυβέρνησης ήταν το γεγονός ότι θεωρούσε το έργο "επισφαλές από οικονομική άποψη" και ότι οι όροι που είχαν συμφωνηθεί μεταξύ των συμβαλλομένων το 2007 "δεν ήταν εφαρμόσιμοι".


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]