Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Στο εσωτερικό το κυρίως μέτωπο

Γράφει ο Χρήστος Γιανναράς

Το σενάριο της χρεοκοπίας το συνόψισε ο Κώστας Καλλίτσης στην «Κ» της περασμένης Κυριακής (31.5.2015): «Αν δεν πληρωθεί μια δόση στο ΔΝΤ, όλο το χρέος της χώρας (περίπου 320 δισ. ευρώ) μπορεί να κηρυχθεί απαιτητό από τους δανειστές... Η οικονομική δραστηριότητα θα παγώσει πλήρως... ουδείς θα πληρώνει οποιαδήποτε υποχρέωσή του (από δόση έως μισθό), τα δημόσια έσοδα θα μηδενιστούν... Είναι βεβαία η επιβολή capital controls: Για να μην ερημώσει η χώρα και οι Τράπεζες από κεφάλαια, ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας θα υπογράψει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που θα βάλει φραγμούς στην κίνηση κεφαλαίων και στην ανάληψη καταθέσεων. Οι εισαγωγές (σε μια κατεξοχήν εισαγωγική χώρα) θα κοπούν, ως εκ τούτου και μέρος της παραγωγής θα σταματήσει λόγω έλλειψης πρώτων υλών, οι εξαγωγές θα συρρικνωθούν. Χιλιάδες θέσεις εργασίας θα καταστραφούν. Εκτεταμένες ελλείψεις σε κρίσιμα αγαθά (φάρμακα, ενέργεια κ.ά.) θα σημειωθούν. Θα επιβληθεί όριο ανάληψης στις καταθέσεις, π.χ. 50 ή 70 ευρώ/μέρα, και στον μισθό που θα (αν) καταβάλλεται μέσω Τραπέζης».

Τα υπόλοιπα τα φαντάζεται κανείς ρεαλιστικότατα: Κλίμα πανικού, οι κουκουλοφόροι στους δρόμους μαζί με χιλιάδες λαθρομετανάστες. Λεηλασίες καταστημάτων, υπεραγορών, Τραπεζών, ληστείες και μαχαιρώματα καταμεσής του δρόμου, άκριτες εκδικητικές σφαγές, λιντσαρίσματα, εξαφάνιση της αστυνομίας, ερήμωση των νοσοκομείων, ακινησία των μέσων μεταφοράς. Το κράτος στην Ελλάδα (η δημοσιοϋπαλληλία) λειτουργεί πια μόνο επειδή υπάρχει μισθός – χρόνια τώρα έχει ολοκληρωτικά αποσβεσθεί κάθε ίχνος συνείδησης «δημόσιου λειτουργού», κοινωνικής προσφοράς.

Πιθανολογώντας το μάλλον αναπότρεπτο μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε τα συντελεσμένα που επιμένουμε να παραβλέπουμε: Τα τελευταία σαράντα χρόνια κυριάρχησε ολοκληρωτικά και αυτονόητα η «προοδευτική» αντίληψη ότι ο διορισμένος από το κόμμα στο Δημόσιο έχει ανταλλάξει την ψήφο του και την κομματική του στράτευση με την ισόβια σίτισή του από το κράτος, χωρίς άλλη παραμικρή υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία. Ακριτα, ρουσφετολογικά διορισμένος και χωρίς να έχει αξιολογηθεί ποτέ η δουλειά του, ο κρατικός υπάλληλος δεν αισθάνεται συντελεστής της κρατικής λειτουργίας: η υπαλληλική του ιδιότητα είναι απλώς το πρόσχημα για να εξαγοράζεται η ψήφος του, ισοβίως, από κάποιο κόμμα ή πολιτευτή. Αν σταματήσει ο μισθός, τελειώνει και η σχέση του με τα κοινά.

Μπροστά στον εφιάλτη της επερχόμενης ή ενδεχόμενης καταστροφής ο Αλέξης Τσίπρας έχει ένα και μοναδικό δίλημμα: Ή να χρησιμοποιήσει τη μοιραία απειλή του υπέρογκου, τερατώδους χρέους και τις απαιτήσεις των δανειστών σαν μοχλό για να αλλάξει ριζικά τους όρους λειτουργίας του κράτους ή να συνεχίσει τον μικρονοϊκό αριβισμό των προκατόχων του. Ακόμα και ένας βραδύνους ή μωρόπιστος (αλλά απεξαρτημένος από το κομματικό αφιόνι) μπορεί, σήμερα πια, να καταλάβει ότι κάθε συμβιβασμός είναι θανάσιμος: Δεν γίνεται να συνδυαστούν, να συνυπάρξουν, το πελατειακό κράτος, ο αχαλίνωτος αντικοινωνικός συνδικαλισμός, η «προοδευτική» αναξιοκρατία (δικτατορία της ισοπέδωσης) με την οικονομική ανάκαμψη, την κοινωνική δικαιοσύνη, την ποιότητα της ζωής, την εθνική ανεξαρτησία.

Οι προϋποθέσεις της καταστροφής είναι συντελεσμένες, απαρτισμένες. Αν τα διεθνή συμφέροντα συντηρούν με σταγονόμετρο ελεημοσυνών την επιβράδυνση της «τεχνικής» χρεοκοπίας, αυτό δεν σημαίνει τίποτε το παρήγορο για την προγραμμένη χώρα μας. Ούτε τα παιδιακίσια καμώματα λεονταρισμών του Παναγιώτη Λαφαζάνη, η αφ’ υψηλού ναρκισσιστική ψυχραιμία του Ιωάννη Βαρουφάκη ή τα τραμπουκικά παραληρήματα τηλεοπτικών αστέρων του ΣΥΡΙΖΑ μπορούν να αναχαιτίσουν τον επερχόμενο εφιάλτη, την αμεσότητα της θανατερής απειλής.

Οι δανειστές απαιτούν ποσοτική σμίκρυνση του κράτους, αδιάκριτες απολύσεις, κούρεμα μισθών. Σαφώς κοντόφθαλμη η λογική τους, προσπάθεια να θεραπευτεί ο καρκίνος με ασπιρίνες. Το δικό μας πρόβλημα είναι: να πάψει ο διορισμός στο Δημόσιο να σημαίνει χαριστική σίτιση στο πρυτανείο διά βίου, η δημοσιοϋπαλληλία να γίνει στίβος καριέρας για τα πιο δημιουργικά μυαλά. Αυτή την εξαιρετικής κοινωνικής δυναμικής στόχευση δεν την διανοήθηκε ποτέ ο λαϊκισμός της κομματοκρατίας – ούτε ο ολετήριος πρασινογάλαζος ούτε ο αριστερόσχημος ιδεοληπτικός.

Ακόμα κι αν ο επαπειλούμενος εφιάλτης είναι προδιαγεγραμμένος, πραγμάτωση του σεναρίου που είχε καταγγείλει η Νάομι Κλάιν (αν οι «Αγορές» χρειάζονται και την Ελλάδα, μαζί με τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, σε κατάσταση μόνιμης εξαθλίωσης, να ψωμολυσσάνε), ακόμα και έτσι, η τύχη μας είναι στα χέρια τα δικά μας: Κανένας δεν μπορεί να εμποδίσει τις καίριες, ριζοσπαστικές εσωτερικές μεταρρυθμίσεις, που θα ξανάδιναν στον λαό μας γλώσσα, ιστορική συνείδηση, υψηλή κατά κεφαλήν καλλιέργεια – ακαταμάχητες προϋποθέσεις ιστορικής επιβίωσης αλλά και αναπτυξιακής δυναμικής.

Χλευάζουν οι εκάστοτε κρατούντες σαν «συνωμοσιολογική» τη ρεαλιστικότατη υπόνοια ότι: το υπουργείο Παιδείας, από τη μεταπολίτευση και μετά, ελέγχεται «αλλαχόθεν» – όχι ιθαγενώς. Ομως τίποτε προφανέστερο από το γεγονός ότι, για τους κεντρικούς άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής (χρησιμοθηρία και ατομοκεντρισμός στα σχολειά, μεθοδική αποδιοργάνωση της ιστορικής συνέχειας –λειτουργικού πλούτου– της γλώσσας, συστηματική αποδόμηση της ιστορικής συνείδησης) ο κάθε κύριος Μπαλτάς συνεχίζει απαρέγκλιτα το έργο της κάθε κυρίας Γιαννάκου και η κάθε κυρία Γιαννάκου το έργο του κάθε κυρίου Βερυβάκη. Οποια τυχόν, έστω και μόνο ανακαινιστική, παρεκτροπή (τύπου Αννας Διαμαντοπούλου), θα έρθει να την ξηλώσει επιμελημένα κάποιος (εντολοδόχος;) Αρβανιτόπουλος.

Το κυρίως μέτωπο του αγώνα για την ιστορική επιβίωση του Ελληνισμού δεν είναι η αντιμαχία με τους δανειστές μας και τον μινώταυρο του υπέρογκου χρέους. Το κυρίως μέτωπο είναι στο εσωτερικό: Γλώσσα, ιστορική συνείδηση, καλλιέργεια κοινωνικής ευαισθησίας. Μια κοινωνία σε κατάρρευση, με μηδενισμένη κάθε ποιότητα ζωής πέρα από την καταναλωτική ευμάρεια, είναι αδύνατο να επιβιώσει, έστω με διαμάντια στο υπέδαφός της.

Πολιτικό σχήμα που να αντιλαμβάνεται αυτή την αλήθεια, δεν υπάρχει. Επομένως, ούτε ελπίδα;

Πηγή "Καθημερινή"


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

3 σχόλια :

  1. Όταν δεν έχεις λεφτά και έχεις γη, την πουλάς ή τη νοικιάζεις μαζί με τους ανθρώπους (αγγλικό Δίκαιο)

    "Το κυρίως μέτωπο του αγώνα για την ιστορική επιβίωση του Ελληνισμού δεν είναι η αντιμαχία με τους δανειστές μας και τον μινώταυρο του υπέρογκου χρέους. Το κυρίως μέτωπο είναι στο εσωτερικό: Γλώσσα, ιστορική συνείδηση, καλλιέργεια κοινωνικής ευαισθησίας. Μια κοινωνία σε κατάρρευση, με μηδενισμένη κάθε ποιότητα ζωής πέρα από την καταναλωτική ευμάρεια, είναι αδύνατο να επιβιώσει, έστω με διαμάντια στο υπέδαφός της. Πολιτικό σχήμα που να αντιλαμβάνεται αυτή την αλήθεια, δεν υπάρχει. Επομένως, ούτε ελπίδα;" (*) http://kostasxan.blogspot.gr/2015/06/blog-post_891.html

    κχ
    Το άρθρο έχει αυτό τον επίλογο και όποιος κατάλαβε τί θέλει να πει ο αρθρογράφος, θα αντιλήφθηκε ότι πρέπει να πάρει κανένα πολυβιταμινούχο χάπι, τύπου "geriatric", προς τόνωση των εξασθενημένων εγκεφαλικών κυττάρων, ή καλύτερα μια ντραμαμίνη, προς αντιμετώπιση της ναυτίας.

    Ο αρθρογράφος καταλήγει με το "δεν υπάρχει πολιτικό σχήμα, που να αντιλαμβάνεται αυτή την αλήθεια, άρα, δεν υπάρχει ελπίδα, ακόμη κι αν ο τόπος είναι ένα τεράστιο αδαμαντορυχείο". Αυτό είναι το σημαντικότερο, προηγουμένως όμως, έχει φροντίσει να ανακατέψει πολλά και να ενοχοποιήσει ένα : το κομματικό κράτος της δημόσιας ραστώνης των υπαλλήλων και των συνδικαλιστών. Μέσα σ΄ αυτούς και οι εκπαιδευτικοί.

    Ότι κάποιες σωστές διαπιστώσεις περιλαμβάνονται στο άρθρο δεν υπάρχει αντίρρηση. Λείπει όμως ο εντοπισμός της βασικής αιτίας, που είναι υπεύθυνη των δεινών μας και εμφανής τώρα, στην κορύφωση αυτής της κρίσης, με τα πήγαινε-έλα στις διαπραγματεύσεις, στα γιουρογκρούπ και στα γουέρκινγκ .
    Η κρίση στο εσωτερικό μέτωπο είναι οικονομική και όπως είναι πλέον καταφανές, η αιτία της κρίσης, άρα και η αντιμετώπιση αυτής, έχει δυο συνιστώσες. Μια είναι η οικονομική, η άλλη πολιτική. Η μεν πρώτη αφορά σε ιδιώτες, καθότι οι Τράπεζες είναι ιδιωτικές, η άλλη όμως αφορά στο δημόσιο, άρα, στο κράτος και τον λαό του κράτους.

    Η σύγκρουση ξεκαθάρισε με την δευτερολογία του κ. Σαμαρά, ο οποίος είπε : "Να αλλάξετε πολιτική, διότι εσείς χαϊδεύετε το δημόσιο θυσιάζοντας τον ιδιωτικό τομέα, αναγγέλλοντας χιλιάδες προσλήψεις υμετέρων. Σας ζητάνε περισσότερα μέτρα (σ.σ. οι θεσμοί) γιατί βάλατε φρένο στις ιδιωτικοποιήσεις. Δέχεστε νέους φόρους και σας ζητούν ακόμη περισσότερους, γιατί δεν θέλετε να ακουμπήσετε την ιερή αγελάδα του δημοσίου και τους συνδικαλιστές".

    Φαίνεται λοιπόν πού εντοπίζεται η "μετωπική" - απηχεί και τη σύγκρουση με τους "θεσμούς" - και αυτή είναι μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου κράτους. Προβλεπόμενος νικητής αν δεν συμβεί κάτι γενικότερο, που θα σηματοδοτήσει τον αγώνα για την εδραίωση της ιδιωτικής και νέας παγκόσμιας αυτοκρατορίας, θα είναι οι ιδιώτες, δηλαδή, οι κυρίαρχοι - μετρημένοι στα δάχτυλα της μιας παλάμης - τραπεζίτες. Και τούτο, διότι ένα κράτος που δεν έχει το δικαίωμα να εκδίδει δικό του νόμισμα, είναι υποχρεωμένο να ζει διαρκώς με δανεικά. Οι δανειστές γνωρίζουν καλά μέχρι πότε και πόσο, μπορούν να φαίνονται γαλαντόμοι. Όταν καταλάβουν ότι ο οφειλέτης δεν τα βγάζει πέρα, τότε του λένε θρασύτατα : Αν δεν έχεις λεφτά, έχεις γη, αυτή θα μας πουλήσεις, ή θα μας νοικιάσεις, όπως έγινε με την περίπτωση της Κύπρου.
    Οι Οθωμανοί νοίκιασαν την Κύπρο για να ξεχρεώσουν τα δάνεια στην Αγγλία (1879), οι σημερινοί πατριώτες τύπου Σαμαρά, Βενιζέλου, και Θεοδωράκη, βάζουν πλάτες στην Ευρώπη για να γλυτώσουν την ποινή της εσχάτης προδοσίας, που τους περιμένει. Τα κράτη δεν είναι ιδιωτική υπόθεση μιας χούφτας απατεώνων και δεν ζητούν τίποτα περισσότερο από την εφαρμογή των κανόνων της ισονομίας, της ισοπολιτείας, της αλληλεγγύης, χωρίς τις προσωποληψίες των διαπλεκόμενων σχέσεων. -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αθανασιος Πανταζοπουλος Καποιος να μιληση στον κ. Γιανναρα για την Πολιτικη Παραταξη Κοινωνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι συστημικός ο κ. Γιανναράς, δεν ασχολείται με περιθωριακούς πολιτικούς σχηματισμούς. Δεν είναι υπέρ του δημόσιου Κράτους, αλλά υπέρ του ιδιωτικού Κράτους. Αν τον έχετε παρακολουθήσει ποτέ δεν έχει γράψει κάτι για τον οικουμενισμό ή το απερίφραστα καταδικαστικό της νέας τάξης πραγμάτων (παγκοσμιοποίηση). Ξέρει να επενδύει τα γραπτά του με ιδιάζουσα τέχνη του λόγου (τεχνολόγος). Αλλά ο λόγος του είναι κενός. Έτσι, ενσωματώθηκε εδώ και χρόνια στο σύστημα και έγινε ένας εκ των εκλεκτών της think tank (δεξαμενή σκέψης).. Να σημειωθεί πέρασε και από τον περίγυρο του αμερικανικού Κολεγίου (σχολή Μωραΐτη) στα νιάτα του σαν καθηγητής των Θρησκευτικών.

      Διαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]