Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η Αθήνα χρηματοδοτεί την παραγωγή γενίτσαρων στην Θράκη

Περίπου στα τέλη του Σεπτεμβρίου είχαμε ξαφνιάσει με μία συνταρακτική αποκάλυψη σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση στη Θράκη, γράφοντας "Μεγάλη επίθεση της Άγκυρας στη Θράκη σε εξέλιξη...". Προηογουμένως, στα μέσα Οκτωβρίου, είχαμε παρουσιάσει ένα καυστικό και εξίσου αποκαλυπτικό άρθρο, με τίτλο "Θράκη: Το υπουργείο Παιδείας μειώνει τα ελληνικά μαθήματα στα μειονοτικά σχολεία", όπου αναφερόμασταν στην πρωτοφανή αύξηση των εγγραφών μουσουλμανοπαίδων στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης και στην "αποχώρηση" της Ελληνικής γλώσσας από αυτά. Για άγνωστους λόγους, πολλοί δεν πίστευαν (δεν ήθελαν ή δεν τολμούσαν να πιστέψουν) στην στροφή 180 μοιρών που έκαναν οι μουσουλμάνοι της Θράκης, παρά τους λόγους που με απόλυτη ακρίβεια είχαμε ήδη εκθέσει.

Στο φύλλο της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου, στην τουρκόγλωσση εφημερίδα "Γκιουντέμ", δημοσιεύθηκε αποκαλυπτικό άρθρο, στο οποίο καταγράφεται η ευχάριστη έκπληξη των διευθύνσεων των μειονοτικών σχολείων της Θράκης, για την πρωτοφανή και σε επίπεδα ρεκόρ αύξηση εγγραφών μουσουλμάνων μαθητών, αλλά και η αισχρότατη αιτιολόγηση περί άριστου επιπέδου εκπαίδευσης που προσφέρεται στα σχολεία αυτά...

Φυσικά, οι διευθυντές των μειονοτικών σχολείων δεν τολμούν να παραθέσουν τις βαθμολογίες "επιτυχίας" και εισόδου των μουσουλμάνων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες αποκαλύπτουν την τραγική αλήθεια και το χείριστο επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχεται στα συγκεκριμένα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε λόγω επιβολής της πολυγλωσσίας (πρόσθεση τουρκικής γλώσσας στις ήδη υπάρχουσες Ελληνική και Πομακική) που επιβάλλεται στους μαθητές, είτε εξαιτίας του μηδενικού εκπαιδευτικού επιπέδου των μεταφερόμενων εκ Τουρκίας εκπαιδευτικών, οι οποίοι κάνουν ανεπίσημα μαθήματα τουρκικής προπαγάνδας, επιδεικνύοντας μηδενικό ενδιαφέρον για την παραγωγή εκπαιδευτικού έργου και την υποχρέωσή τους απέναντι στους μαθητές τους.

Επίσης, οι διευθυντές αυτών των ιδιωτικών σχολείων, δεν αναφέρονται στις επιδοτήσεις που δίνει απλόχερα το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής σε όσους στέλνουν τα παιδιά τους στα μειονοτικά σχολεία, ούτε κάνουν λόγο για άλλου είδους επιδοτήσεις (μαντήλες κ.λ.π.) που μοιράζονται ποικιλοτρόπως στους Έλληνες μουσουλμάνους που μαστίζονται από την οικονομική κρίση, αλλά και από την παγερή αδιαφορία των Αθηνών.

Η αύξηση των εγγραφών στα μειονοτικά γυμνάσια και Λύκεια, όμως, αποδίδεται και σε έναν ακόμη παράγοντα, ο οποίος είναι και η απόλυτη εφαρμογή της ανισότητας από την πλευρά της κυβέρνησης Σαμαρά.
Είναι γνωστό πως λόγω οικονομικής κρίσης έχουν σταματήσει σε ολόκληρη την Ελλάδα οι κρατικές -επιδοτήσεις για την μεταφορά των μαθητών αστικών και ημιαστικών περιοχών στα σχολεία (την μεταφορά των μαθητών έχουν αναλάβει οι τοπικοί δήμοι, οι οποίοι είτε δεν διαθέτουν κατάλληλα οχήματα, είτε δεν διαθέτουν οικονομικούς πόρους), με αποτέλεσμα να παρατητούνται από τραγελαφικές έως άκρως επικίνδυνες εικόνες συνθηκών μεταφοράς των ελληνόπουλων στα δημόσια σχολεία.
Στην Θράκη, όμως, η κρατική επιδότηση συνεχίζει να δίνεται μόνο για τους μαθητές των μειονοτικών σχολείων! Και αυτό δεν αποτελεί ένα απλό παράδοξο που αξίζει να καταγραφεί, αλλά πρόκειται για μία πολιτική εκτρωματική απόφαση η οποία εφαρμόζει το απόλυτο της ανισονομίας μεταξύ των μαθητών, αλλά και επιπλέον, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού το κράτος πληρώνει (και επιβαρύνει τους πολίτες του) για την μεταφορά μαθητών ιδιωτικών σχολείων, προφανώς επειδή οι φοβικοί άρχοντες (τοπικοί και Αθηνών) τρέμουν μήπως και διαμαρτυρηθεί ο συνεχώς παρανομών και προκλητικός τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής! Με απλά λόγια, το κράτος των Αθηνών πληρώνει αδρά την μεταφορά των μουσουλμάνων μαθητών των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ μειονοτικών σχολείων!!!

Την ίδια στιγμή, μουσουλμάνοι δήμαρχοι (εγκάθετοι του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, γνωστότατοι και δηλωμένοι τουρκόφρονες) αρνούνται να πληρώσουν την μεταφορά μουσουλμάνων μαθητών σε δημόσια σχολεία των ορεινών όγκων των νομών Ξάνθης και Ροδόπης, με αποτέλεσμα να κλείνουν αυτά τα σχολεία και να εξαναγκάζονται οι μαθητές των απομακρυσμένων περιοχών να μετακινηθούν στις πρωτεύουσες των νομών, έχοντας να επιλέξουν την οικονομική επιβάρυνση για την μετακίνησή τους σε δημόσια Ελληνικά σχολεία ή την δωρεάν μετακίνησή τους στα μειονοτικά σχολεία!!!
Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένας απολύτως λόγος, να μην επιλέξουν τα μειονοτικά σχολεία, αφού στη συνέχεια -αμέσως μετά την εγγραφή των παιδιών- υπάρχουν διευκολύνσεις χρηματικές και εργασιακές από το λειτουργών παρακράτος της 'Αγκυρας στην περιοχή, ενώ -σύμφωνα με μαρτυρίες μουσουλμάνων- τα δίδακτρα για τους μαθητές καταβάλλονται από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής.

Αξίζει να παρατηρήσουμε το άρθρο που ακολουθεί (μετάφραση από τα "Τουρκικά Νέα") τις ομολογίες αύξησης εγγραφών μουσουλμανοπαίδων στα μειονοτικά σχολεία, από τους ίδιους τους διευθυντές τους και με βάση τα όσα οι ίδιοι δηλώνουν, ίσως να είναι μοναδική ευκαιρία να καταργηθεί η ποσόστωση των μουσουλμάνων που φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία, αφού λόγω της οικονομικής κρίσης τα δημόσια σχολεία δεν μπορούν να παρέχουν την "άριστη εκπαίδευση" των πρακτόρων της Άγκυρας. Ίσως, θα έπρεπε να δίνεται η ποσόστωση μόνον στους μουσουλμάνους μαθητές των Ελληνικών δημόσιων σχολείων... για να υπάρξει κι ένα ελάχιστο ψήγμα απόπειρας απονομής ισότητας και ισονομίας στην ανισόνομα εφαρμοζόμενη -από το Ελληνικό κράτος- Παιδεία στην Θράκη.

Αριθμός ρεκόρ μαθητών στα δύο μειονοτικά λύκεια!

Αριθμός ρεκόρ μαθητών εμφανίστηκε φέτος στα δύο μειονοτικά γυμνάσια-λύκεια. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια, κορυφώθηκε στην εκπαιδευτική χρονιά 2013-2014
Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για το μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ της Κομοτηνής και για το μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο Μουζαφέρ Σαλίχογλου της Ξάνθης, έφερε τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών στην ιστορία τους. Στην φετινή χρονιά, ιδιαίτερα στην πρώτη γυμνασίου υπήρξε ρεκόρ αριθμού εγγραφών. Στο μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ της Κομοτηνής γράφτηκαν συνολικά 695 μαθητές και στο μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο Μουζαφέρ Σαλίχογλου της Ξάνθης 534. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα δύο σχολεία έφτασε τα 1.229. Και στα δύο σχολεία ο αριθμός αυτός αποτελεί αριθμό ρεκόρ. Στην πρώτη γυμνασίου του Τζελάλ Μπαγιάρ υπάρχουν 205 μαθητές και στην πρώτη γυμνασίου του Μουζαφέρ Σαλίχογλου στην Ξάνθη 147 μαθητές. Ιδιαίτερα στην Ξάνθη παρατηρήθηκε αύξηση εγγραφών από άλλα σχολεία προς το μειονοτικό γυμνάσιο λύκειο.
Τα απανωτά ρεκόρ του αριθμού των μαθητών στα μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια τα τελευταία χρόνια, αποτελούν την καλύτερη απάντηση στους κύκλους που υποστηρίζουν πως ¨Η μειονότητα απομακρύνθηκε από την εκπαίδευση της και από τα μειονοτικά σχολεία¨.
Τουνάλπ Αχμέτ-σχολικός διευθυντής
Μιλώντας σχετικά με το θέμα αυτό στην εφημερίδα Γκιουντέμ ο Τουνάλπ Μεχμέτ-διευθυντής του μειονοτικού γυμνασίου-λυκείου Κομοτηνής Τζελάλ Μπαγιάρ, είπε πως το σχολείο με τους 700 μαθητές του είναι το πολυπληθέστερο του νομού Ροδόπης. Ο Τουνάλπ Μεχμέτ ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για το γυμνάσιο λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ, και είπε : ¨ Αυτή την στιγμή έχουμε 695 μαθητές στο σχολείο μας. Πρόκειται για νούμερο ρεκόρ. Και μάλιστα για πολύ σοβαρό ρεκόρ. Μόνο στην πρώτη τάξη του γυμνασίου έχουμε 205 μαθητές. Εξ αυτών οι 182 είναι νέες εγγραφές. Η πρώτη τάξη πέρσι ήταν 5 τμήματα, ενώ φέτος 6¨.
Ο διευθυντής του σχολείου Τουνάλπ Μεχμέτ ανέφερε πως η αύξηση του ενδιαφέροντος για το σχολείο δεν είναι τυχαία και είπε τα εξής: ¨Φυσικά υπάρχουν και οι λόγοι που οι μαθητές μας και οι γονείς τους προτιμάνε το σχολείο μας. Είναι ένα πλήρως πειθαρχημένο και εξοπλισμένο σχολείο. Με πλήρες προσωπικό. Ένα σχολείο πλήρες από κάθε σκοπιά. Εμείς ως προσωπικό που ξέρει την μειονοτική εκπαίδευση και τις ευαισθησίες των μαθητών μας, καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για να διασφαλίσουμε την καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά μας. Το προσωπικό μας είναι νεανικό, αλλά με την εμπειρία που απέκτησαν τα τελευταία έτη, έφτασαν σε πολύ καλό σημείο. Διασφαλίσαμε μια πολύ καλή συνεργασία μεταξύ συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, διοίκησης σχολείου, καθηγητών και γονέων. Το σχολείο μας με τις τάξεις του, το γυμναστήριο, τις αίθουσες υπολογιστών και μουσικής, και με το εργαστήριο του, προσπαθεί να παρέχει τις καλύτερες υπηρεσίες. Πιστεύω πως τώρα δεχόμαστε τους καρπούς για αυτό. Είμαστε ευχαριστημένοι για το ετησίως αυξανόμενο ενδιαφέρον για το σχολείο. Αυτή τη στιγμή στο σχολείο μας δεν έχουμε άδεια αίθουσα. Μάλιστα έχουμε ανάγκη για νέες αίθουσες. Διαθέτουμε 19 αίθουσες που λειτουργούν πλήρως¨.
Στο μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ ασκούν τα καθήκοντα τους 35 καθηγητές, εκ των οποίων οι 10 είναι μέλη της τουρκικής μειονότητας Δυτικής Θράκης, οι 8 είναι μετακλητοί από Τουρκία και οι 17 είναι Έλληνες.
Πρόεδρος συλλόγου Κηδεμόνων Μεχμέτ Ισμαήλ
Ο Μεχμέτ Ισμαήλ-πρόεδρος του συλλόγου Κηδεμόνων του μειονοτικού γυμνασίου-λυκείου Τζελάλ Μπαγιάρ, δήλωσε πως τα τελευταία χρόνια το σχολείο αναπτύχθηκε και ο αριθμός των μαθητών έφτασε σε υψηλά επίπεδα. Ανέφερε τα εξής : Ο φετινός αριθμός των μαθητών μας είναι 695. Πέρσι ήταν 590. Σε σχέση με πέρσι έχουμε μια αύξηση 105 μαθητών. Η αύξηση αυτή σε μεγάλο βαθμό έγινε στις πρώτες τάξεις. Φυσικά πρόκειται για μια χαροποιό εξέλιξη. Εμείς ως κηδεμόνες του σχολείου είμαστε ικανοποιημένοι. Πλέον έχουμε ένα έμπειρο διδακτικό προσωπικό. Ως κηδεμόνες και ως καθηγητές προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια αυξανόμενη ποιότητα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πιστεύω πως και κατά τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί το ενδιαφέρον. Για αυτό τον λόγο υπάρχει ανάγκη για ένα νέο μειονοτικό γυμνάσιο και λύκειο στον νομό Ροδόπης. Οι κηδεμόνες άρχισαν να άρχισαν να στρέφονται στα μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια. Εμείς ως γυμνάσιο-λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ εργαζόμαστε στο φουλ των δυνατοτήτων. Και με το παραπάνω. Οι μαθητές έρχονται στο σχολείο μας σχεδόν από κάθε περιοχή του νομού Ροδόπης. Αλλά κυρίως από την περιοχή του δήμου Αρριανών¨.
Σαϊμέ Κιρλιντοκμέ-Ιδιοκτήτης του μειονοτικού γυμνασίου λυκείου Ξάνθης
Ο αριθμός των μαθητών φέτος έγινε 534. Στην δήλωση που έκανε ο Σαϊμέ Κιρλιντοκμέ-ιδιοκτήτης του μειονοτικού γυμνασίου λυκείου Ξάνθης Μουζαφέρ Σαλίχογλου, είπε πως το σχολείο έφτασε σε αριθμό μαθητών-ρεκόρ στην 48χρονη ιστορία του. Περιέγραψε πως στην εκπαιδευτική χρονιά που βρισκόμαστε, ο αριθμός των μαθητών έφτασε τους 534, και δήλωσε: ¨Αυτό αποτελεί αριθμό ρεκόρ από το 1965. Πέρσι οι μαθητές μας ήταν 478. Με μια σημαντική αύξηση φέτος έγιναν 534. Βλέπουμε πως ο κόσμος στηρίζει το σχολείο του. Μαθητές μας από πολύ μακρινά χωριά σηκώνονται νωρίς το πρωί, και έρχονται στο σχολείο με λεωφορεία. Πιστεύω πως αυτό είναι κάτι το πολύ σημαντικό, πάνω στο οποίο πρέπει να σταθούμε¨.
Ο Σαϊμέ Κιρλιντοκμέ δήλωσε: ¨Στο σχολείο μας παρέχεται μια σοβαρή παιδεία. Δίνουμε σημασία στο να ακολουθείται μια εκπαιδευτική διαδικασία πειθαρχημένη, συστηματική και οργανωμένη. Συνεργαζόμαστε αρμονικά. Στα τελευταία χρόνια υπήρξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των μαθητών μας. Φέτος αυτό κορυφώθηκε. Το σχολείο μας λειτουργεί στο μέγιστο της δυναμικότητας του και ακόμη παραπάνω. Διαθέτουμε μαθητές που έρχονται από πολύ διαφορετικές περιοχές. Αυτό ξεκάθαρα δείχνει πως στην περιοχή μας υπάρχει ανάγκη για νέα μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια. Εμείς υποβάλαμε αίτημα στο υπουργείο για νέο κτίριο όπως και για να ανοίξουμε παράρτημα μας στο χωριό Κένταυρος. Αλλά δεν μπορέσαμε να πάρουμε μια σαφή και οριστική απόφαση¨.
αίμέ Κιρλιντοκμέ ανέφερε πως υπάρχουν κάποιοι λόγοι για τους οποίους στα τελευταία χρόνια αυξάνεται το ενδιαφέρον γονέων και κηδεμόνων για τα μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια: ¨Γίνεται αντιληπτό πως μαθητές και κηδεμόνες δοκίμασαν και άλλες οδούς και είδαν την ποιότητα εδώ. Εμείς όσο περνά από το χέρι μας ενδιαφερόμαστε για κάθε έναν μαθητή μας ξεχωριστά. Διότι στις ενδιάμεσες τάξεις υπάρχουν εγγραφές την τελευταία περίοδο. Εγώ επί τη ευκαιρία, ευχαριστώ όλους τους καθηγητές, τους μαθητές και τους κηδεμόνες μας και εύχομαι σε όλους μια επιτυχημένη εκπαιδευτική χρονιά¨.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΙΚΜΕΤ ΣΑΚΙΡ
Ο διευθυντής του μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης Μουζαφέρ Σαλίχογλου, Χικμέτ Σακίρ δήλωσε επίσης ότι ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους της αύξησης του αριθμού των μαθητών είναι η εξύψωση της ποιότητας της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια και η εφαρμογή ενός πειθαρχημένου συστήματος. Δήλωσε μάλιστα τα εξής: Αυτή τη στιγμή εξυπηρετούμε 534 μαθητές. Από αυτούς, οι 147 είναι στην πρώτη τάξη του γυμνασίου. Στην τελευταία τάξη του λυκείου υπάρχουν 51 μαθητές. Οι 344 εκ των μαθητών μας φοιτούν στο γυμνάσιο και οι 190 στο Λύκειο. Παρέχουμε εκπαίδευση με 17 μαθήματα, μία αίθουσα υπολογιστών και ένα εργαστήριο. Πέραν των 18 Τούρκων δασκάλων, οι 13 Έλληνες συνάδελφοί μας, προσπαθούν να παρέχουν μόρφωση στο πλαίσιο του σχολείου μας με τον καλύτερο τρόπο. Μεταξύ μας υπάρχει μια πολύ αρμονική συνεργασία. Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί αύξηση του αριθμού των μαθητών μας που εισέρχονται στα πανεπιστήμιο μετά από την αποφοίτησή τους από το λύκειο, που συνεχίζουν εκεί τις σπουδές τους και αποφοιτούν από πανεπιστήμιο. Κάθε χρόνο προσπαθούμε να είμαστε καλύτεροι και να βάζουμε τον πήχη ψηλά. Καταβάλουμε προσπάθεια έτσι ώστε να ασχολούμαστε με τα προβλήματα και τις προσδοκίες κάθε μαθητή μας ξεχωριστά. Το νεαρό εκπαιδευτικό μας προσωπικό έχει πλέον αποκομίσει εμπειρία και έχει εξυψώσει το επίπεδό του. Το σχολείο μας είναι το πιο πολυπληθές σχολείο στο Ν. Ξάνθης. Έχουμε μαθητές από όλες τις περιοχές και ιδιαίτερα από τα χωριά μας στις ορεινές περιοχές της Ξάνθης. Αξιολογήσαμε κάθε γωνιά που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο κτήριό μας. Εγώ θεωρώ ότι το αυξανόμενο αυτό ενδιαφέρον για το μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο θα συνεχιστεί. Μακάρι να λειτουργούσαν μέχρι σήμερα και νέα μειονοτικά γυμνάσια-λύκεια και σε άλλες περιοχές. Υπάρχει επίσης αύξηση στις κοινωνικές δραστηριότητες του σχολείου μας τα τελευταία χρόνια. Πέραν των δραστηριοτήτων μας όπως παραδοσιακοί χοροί, μουσική, θέατρο και ζωγραφική, τα μπαζάρ που κάνουν τα τελευταία χρόνια οι μαθητές μας έχουν μεγάλη επιτυχία. Πιστεύω ότι και στη συνέχεια θα κάνουν ακόμη καλύτερα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μαθητές μας και τους κηδεμόνες για το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν. Να είναι καλά. Θα προσπαθήσουμε να φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης τους».
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΖΕΛΑΛ ΜΠΑΓΙΑΡ
Τον Ιούνιο του 1952 η βασιλική οικογένεια της Ελλάδας επισκέφθηκε την Τουρκία. Κατά τη διάρκεια της εν λόγω επίσκεψης και σε χορό που παραχωρήθηκε προς τιμήν του βασιλέως και της βασίλισσας της Ελλάδος στις 17 Ιουνίου 1952 στο Ντολμάμπαχτσε στην Κωνσταντινούπολη η βασίλισσα της Ελλάδος Φρειδερίκη την ώρα που χόρευε με τον Tούρκο Πρωθυπουργό Τζελάλ Μπαγιάρ του είπε: «Εξοχότατε, θέλω να ιδρύσω ένα γυμνάσιο και λύκειο για τα παιδιά των Τούρκων στη Δυτική Θράκη και θέλω να του δώσω το όνομά σας». Ο μακαρίτης ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας, Τζελάλ Μπαγιάρ απάντησε θετικά και έτσι ιδρύθηκε αυτή η εστία πολιτισμού μας.
Με την παραχώρηση του οικοπέδου του τουρκικού νεκροταφείου Κομοτηνής όπως λεγόταν, χτίσθηκε το πέτρινο κτήριο μέσα σε πέντε-έξι μήνες και εγκαινιάσθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1952 με μία φαντασμαγορική τελετή παρουσία ενός Πρωθυπουργού, μίας βασίλισσας και ενός βασιλέως.
Η ελληνική βασιλική οικογένεια εξέδωσε ειδικά για τη διοίκηση αυτού του σχολείου ειδικό νόμο.
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΜΟΥΖΑΦΕΡ ΣΑΛΙΧΟΓΛΟΥ
Τα μέλη της μειονότητας στην Ξάνθη αιτήθηκαν πολλές φορές από το 1963 και μετά την ίδρυση του σχολείου με σκοπό την ανύψωση του επιπέδου της μητρικής γλώσσας της μειονοτικής οικογένειας στην Ξάνθη στο επίπεδο γυμνασίου-λυκείου. Με βάση τα παραπάνω η ελληνική κυβέρνηση με την υπ’ αριθμ. 129905/17-10-1964 υπουργική απόφαση της 10ης Μαΐου 1965 έδωσαν στον τότε πρόεδρο της διαχειριστικής στην Ξάνθη Μουζαφέρ Σαλίχογλου την άδεια για την ίδρυση ιδιωτικού μειονοτικού γυμνασίου και λυκείου.
Το πρώτο σχολικό έτος ήταν το 1965-1966. Το πρώτο κτήριο του μειονοτικού γυμνασίου Ξάνθης ήταν γυμνάσιο θηλέων που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως δημοτικό και βρίσκεται απέναντι από την Τουρκική Ένωση Ξάνθης. Ο αριθμός των μαθητών την πρώτη σχολική χρονιά ήταν 77. Το σχολικό έτος 1970-1971 με υπουργική απόφαση το μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο μεταφέρθηκε στην οδό Χατζησταύρου της Ξάνθης, στο κτήριο όπου βρισκόταν το καπνομάγαζο του Κατίπ Χουσεΐν, που είχε παλαιότερα λειτουργήσει ως λύκειο θηλέων. Το μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο Ξάνθης Μουζαφέρ Σαλίχογλου, παρέχει τις υπηρεσίες του στο ίδιο κτήριο μέχρι σήμερα.
 Εφ. Γκιουντέμ  4/11/2013
Τα σχόλια δικά σας, η ντροπή για την παραγωγή γενίτσαρων στον... πατριώτη Αντώνη Σαμαρά!
Η αναδημοσίευση ενυπόγραφων άρθρων και μεταφράσεων του ιστολογίου επιτρέπεται μόνο με έγγραφη ενεργή αναφορά στο ιστολόγιο, ως ένδειξη σεβασμού προς τον γράφοντα, αλλά και ως αναγνώριση, έστω και δια της αντιγραφής, πως γινόμαστε καλύτεροι...

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. παρακολουθω εδω και πολυ καιρο το θεμα Θρακη...δεν ειμαι κανενας επιστημονας ενας απλος καθημερινος ελληνας ειμαι...διαισθανομαι την χαλαροτητα των θεσμων,που προκυπτει απο πολλα σημασιας θεματα..τα οποια σημειολογικα συνεχως κερδιζει με τακτικισμους το προξενειο που δεν ακολουθει τις ορθοτερες μεθοδους για να υλοποιησει την απο χρονια ονειρωξη του να κανει δικη του ολη την Θρακη.Ενα σαρακι που φθειρει το ελληνικο στοιχειο με την σκοπιμη αδιαφορια των κυβερνησεων της μεταπολιτευσης εκτελοντας εντολες ισως απο ΕΕ η και Αμερικα,να κανει παραχωρητικη πολιτικη,σε μια επεκτατικη τουρκικη πολιτικη που χρονια τωρα υλοποιειται.Περασαν τοοσα χρονια και οι ελληνικες κυβερνησεις σαυτο το θεμα κανουν τον ψωφιο κοριο...σε αντιθεση με την θεληση του ελληνικου λαου...οπου ουδεποτε θελει να απολεσει εστω και "μια σπιθαμη"απο την μεχριτωρα επικρατεια του.Βρισκομαστε σε αιολες εποχες και συνηθως οπου επικρατει ασαφεια,συγχυση,διεκδικησεις,τακτικισμοι,πολιτικες αντικρουομενες...στο τελος ο ισχυροτερος αρπαει και βγαινει ο κερδισμενος...Επειδη πρεπει να το συνειδητοποιησουμε οτι οι ελληνικες κυβερνησεις δεν προκυπτει απο καποιο σημαδι οτι θα ΑΛΛΑΞΟΥΝ την υποχωρητικη τους πολιτικη...και το αντιστοιχο οι τουρκικες δεν προκυπτει να αλλαξουν την επεκτατικη τους πολιτικη...μηπως πρεπει να γινει ενα κατι να γιγαντωθει το θεμα;;;;να ανεβει η εκθεση του και να γραφτει και ενα βιβλιο ετσι ωστε να μπορει ο καθε ελληνας να ενημερωθει για αυτο το θεμα και να εχει αποψη...η οποια θα εχει αντικτυπο στις εκλογες;;;;Τα εθνικα μας θεματα τελικα ΠΟΙΟΣ τα διαχειριζεται;;;;εχουμε πολιτικους η εχουμε γινει ενα "διεθνες κρατος" που το ελεγχει η Αμερικη,το πατροναρει η Γερμανια,και το κοντρολαρει η τουρκια;;;εγω παντως σαν Ελληνας εχω αρχισει να νιωθω ανασφαλεια ως προς την οντοτητα μου..και το κυρος μου,και την υπαρξη μου...Δεν μπορει να με παιζει τεννις η τουρκια...η Γερμανια,και η Αμερικη καθωπος γουσταρουν και σαν νεος να μην μπορω να προκοψω για τα πολιτικα τους παιγχνιδια.Ο ενας τραβαει απο κει ο αλλος ταχα αποδω αλλος απο πανω αλλος απο κατω και ζουμε μεσα σε ενα ανεμοστροβυλο,που δεν μας επιτρεπει να εχουμε μια πορεια μια κατευθυνση...αναρωτιεμαι λοιπον... αν οι πολιτικοι δεν μπορουν να μας παρεχουν την ασφαλη πορεια προς την προοδο τι ρολο αλλο μπορει να εχουν για να ασκουν το λειτουργημα αυτο;;;Ποια η χρησιμοτητα τους;;;μηπως πρεπει να ψαξουμε να βρουμε αλλους τροπους διακυβερνησης ...αναρωτιεμαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι καλύτεροι γενίτσαροι αποφοιτούν από κάτι Κολλέγια της Αθήνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]